۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۶۵۰۵۳
رییس جمهور:

هیچ کس حق ندارد یارانه مردم را کم کند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری ایران با انتقاد از کسانی که اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را تورم زا می دانند، گفت: آنها توطئه دشمن، بازی با ارز و تحریم ها را هم به پای هدفمندی یارانه ها می نویسند این درحالی است که 5 درصد تورم مربوط به یارانه هاست.
احمدي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در دیدار مردم ارومیه در میدان انقلاب ارومیه با بیان این که آذربایجان غربی سرزمین دلاورخیز، فرهنگ، کار، تلاش و مهربانی، همبستگی، برادری، سرزمین پرورش مردان و زنان بزرگ، اندیشمندان و مجاهدان ادب و اخلاق است گفت: مردم آذربایجان غربی الگوی زندگی متعالی، همراهی و مرزبانی شجاعانه از مرزهای فرهنگ ، شرف ملت ایران است.

 

وی ادامه داد: دنیا ببیند اینجا ارومیه مرکز آذربایجان غربی است همه آماده اند تا یک بار دیگر بر غیرت، عظمت و آرمان ها تاکید کنند، آمده اند بگویند آذربایجان زنده است و تا آخر زنده خواهد ماند.

 

احمدی نژاد اظهار کرد: مردم آذربایجان غربی سالها در شرایط سخت با همبستگی ایستاده و در برابر تهاجمات گوناگون از موجودیت، آرمانها و دین خود که اسلام ناب محمدی است صیانت کرده اند.

 

وی با بیان این که در دوران انقلاب از کانون های جوشش اصلی انقلاب اسلامی مجاهدان راستین این خطه بود، افزود: بعد از انقلاب در دوران دفاع مقدس مردم این خطه در کنار هم برادرانه ایستادند و برگ های زرینی را از فداکاری و عشق به میهن و ارزش های الهی ثبت کردند.

 

وی در ادامه با اشاره استعمار، تحقیر و برده داری و چپاول ثروت ملتها توسط چند دولت از صدها سال پیش گفت: این کشور های استعماگر پس از 400 سال چپاول الان به بن بست رسیده و دچار مشکل شده اند بنابراین دست به ایجاد تفرقه بین ملتها زده و سعی می کنند با به راه انداختن جنگ های قومی- مذهبی در کشورها، پایگاههایی برای خود ایجاد کرده و با غارت ثروت ملتها بحران را در کشورهایشان مهار کنند.

 

وی ایجاد پایگاه و بازسازی اقتصاد و سیاست از دست رفته ملتها را از اهداف کشورهای استکباری برای غارت کشورهای آسیایی دانست و عنوان کرد: متاسفانه امروز شاهد بروز جنگ بین بودایی و مسلمان هستیم، آنها با تحریک یک عده احمق و جاهل اقدام به کشتار مسلمانان کرده و مسلمانان نیز راهی بجز دفاع از خود ندارند.

 

 رییس جمهور کشورمان افزود: استکبار جهانی در منطقه ما هم به دنبال این است که دعوا بین ملتها و شیعه و سنی راه بیاندازد، بمب گذاریهای اخیر در کشورهای عراق و پاکستان و ایجاد تفرقه و جنگ در سوریه نیز از اقداماتی است که دنبال می کنند، چه کسی، چه کسی را در سوریه می کشد، هر دوی گروههای مخالف در سوریه از ملت هستند و دارند سوریه را به نفع دشمن از بین می برند.

 

احمدی نژاد با بیان اینکه عدالت، آزادی و انتخاب حق ملت هاست، گفت: مسیر رسیدن به این آرمانها باید با تفاهم باشد نباید در راه رسیدن به آزادی از دشمنان اصلی، رژیم صهیونیستی و غاصبان غافل شد. مخالفان و موافقان دولت سوریه نیز تفاهم کرده و انتخابات آزاد برگزار کنند تا اراده ملت حاکم شود.

 

وی با اشاره به توهین به مقدسات شیعیان از جمله نبش قبر حجر بن عدی اظهار کرد: دشمنان با انجام این حرکات به دنبال تخریب وجهه اسلام و ایجاد اختلاف و جنگ قومی و مذهبی هستند.

 

وی با بیان اینکه عموم ملت های منطقه باید با همبستگی و همدلی مراقب این شیطنت ها باشند، خطاب به دشمنان گفت: نصیحت می کنیم دست از خباثت و توطئه بردارید و از روزی بترسید که دست قدرت ملتها از آستین بیرون آید، چندصد سال جنایت بس است، پرونده خود را سیاه نکنید و در کنار ملت ها باشید.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به تلاش برای سازندگی ایران اسلامی خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از موهبت های الهی مانند خاک، آب، معدن و ملت فهمیده به صورت جهشی قله های پیشرفت را طی می کند و این موجب عصابیت استکبار شده است.

 

وی با بیان این که برخی ها نمی خواهند ملت به قله ها افتخار دست یابد و هر روز یک بداخلاقی و طرحی را پیاده می کنند، اظهار کرد: در مرحله اول با تهمت ساخت بمب اتمی در ایران جنگ روانی به راه انداختن اما بدانند که ایران نیاز به بمب ندارد و ملت ایران با منطق و اراده شما را از اوج به زیر خواهد کشید.

 

وی با اشاره به این که سنگین ترین تحریم اقتصادی غرب علیه ایران در طول سالهای اخیر اعمال شد، گفت: برخی ها هم از داخل متاسفانه با آنها همراهی می کنند، خیال می کنند، می توانند ملت ایران را متوقف و پیوندهای الهی ملت را سست کنند.

 

وی اظهار داشت: عده ای در کشور عنوان کرده اند مشکلات اقتصادی ناشی از سیاست های غلط دولت است، ما را تحریم می کنند، وقتی هم می گوییم بیایید شما هم کمک کنید قبول نمی کنند، بعد که دشمن کشور را تحریم می کند، اعلام می کنند که مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم است.

 

وی تاکید کرد: برخی ها هم با ایجاد تلاطم در بازار سعی کردند به این موضوعات دامن بزنند و شروع کردند به بداخلاقی ها و تضعیف دولت، اما من عرض می کنم راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی همدلی و در کنار هم بودن است اگر خیال می کنید با این حرکات مذبوحانه می توانید جلوی ملت را بگیرید اشتباه می کنید ملت بر تمامی این گرانی ها غلبه کرده و رو سیاهی برای شما خواهد ماند.

 

رییس جمهور کشورمان در خصوص طرح هدفمندی یارانه ها گفت: دولت به خوبی این طرح را اجرا کرد و اگر تحریم ها و بازی با ارز را کنار بگذاریم با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، هیچ فقیری در کشور باقی نمی ماند.

 

وی با بیان این که برخی ها قبل از اجرای هدفمندی یارانه ها معتقد بودند اجرای این طرح 500 درصد تورم را به دنبال دارد، گفت: اجرای این طرح تنها 5 درصد تورم ایجاد کرد.

 

وی افزود: برخی هم اعلام می کنند اگر طرح هدفمندی یارانه ها بطور کامل اجرا شود بنزین 7 هزار تومان خواهد شد در حالی که اگر 100 درصد هدفمندی یارانه ها را هم اجرا کنیم، بنزین لیتری 2 هزار تومان بیشتر نخواهد شد.

 

احمدی نژاد ادامه داد: فردی هم گفته که دولت 45 هزار تومان یارانه به مردم داده ولی 90 هزار تومان از جیب آن برداشته است در حالی که باید به او بگوییم ما چنین مبلغی را از جیب مردم برنداشته ایم، شاید شما برداشته اید.

 

وی با بیان اینکه کل یارانه پرداختی به مردم 41 هزار میلیارد تومان است، گفت: 9 هزار میلیارد تومان از این رقم در قالب یارانه های نان، شیر، نهادهای کشاورزی قبلا در بودجه وجود داشت و 32 هزار میلیارد تومان باقی مانده را از مردمی می‌گیریم که مصرف و درآمد بالایی دارند تا به طور مساوی بین مردم تقسیم کنیم.

 

رییس جمهوری با انتقاد از کسانی که اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را تورم زا می دانند، خاطرنشان کرد: آنها توطئه دشمن، بازی با ارز و تحریم ها را هم به پای هدفمندی یارانه ها می نویسند.

 

وی تاکید کرد: یارانه‌ها مال مردم است و هیچ‌کس نمی‌تواند یک ریال از آن را کم کند.

 

رییس‌جمهور در ادامه از برنامه ریزی برای انتقال بالغ بر 5/1 میلیارد متر مکعب آب به دریاچه ارومیه خبر داد و اظهار داشت: امروز کشور ما در دوره‌ای است که بارش‌ها کم شده و البته آلودگی‌های تغییرات محیطی بی‌تاثیر نیست، امروز آب دریاچه ارومیه پایین آمده و این زیبایی‌ها را از دست می‌دهیم اما دولت در این راستا اقداماتی جدی انجام خواهد داد.

 

احمدی نژاد گفت: در رابطه با حل مشکل دریاچه ارومیه دو پروژه را دولت انجام می‌دهد و دو پروژه باید مشترک با مردم انجام شود که یکی از آنها کنترل مصرف است، یعنی باید همه با هم مصرف را مدیریت کنیم و دوم دعا برای بارش باران.

 

وی مقدمه حماسه اقتصادی را حماسه سیاسی و اوج حماسه سیاسی را انتخابات دانست که متعلق به ملت، حق و اعمال اراده ملت است و قانون اساسی جمهوری اسلامی، مرام امام و نظر رهبری این است که اراده ملت حاکم شود، ادامه داد: اگر همه واجدین شرایط یعنی 50 میلیون نفر در انتخابات به صحنه آیند و رییس‌جمهوری با رای بالا در مصدر کار بنشیند چه کسی می‌تواند کارشکنی کند؟ پس حضور پررنگ و انتخاب بزرگ همه مشکلات را برطرف می‌کند.

 

رییس جمهور با اعلام اینکه دولت تا ثانیه آخر با افتخار خدمتگزاری خواهد کرد، گفت: اینجا ایران و‌ آذربایجان است و 500 سال قبل حتی هزار تا 5 هزار سال قبل هم ایران بوده است و امروز هم ایران هست و هزار سال بعد هم اینجا ایران خواهد بود و ما به فضل الهی از این شرایط عبور خواهیم کرد، البته طبیعی است که بداخلاقی می‌کنند.

 

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه بعد از انقلاب و بخصوص در هشت سال اخیر کارهای فراوانی در آذربایجان غربی شده است، گفت: اما کارهای فراوانی مانده است که باید دنبال شود و ما موظف هستیم تا ریشه‌کن شدن کامل فقر و تبعیض و رسیدن به قله، کار خدمت رسانی و سازندگی را انجام دهیم.

 

احمدی نژاد با عذرخواهی از مردم شهرستان ها گفت: در سفر دور چهارم بنا بر این بود که به همه شهرستان ها بروم اما سفرهای دور چهارم با وقفه انجام شد که بعدا علت آن را می‌گویم اما فرصت دولت کم است و 16 استان دیگر باقی مانده و از همین جا از همه شهرستانهای استان صمیمانه عذر می‌خواهم و امیدوارم در آینده بتوانم با حضور در شهرستانها عرض ارادت خود را به مردم برسانم./936/پ202/ج

ارسال نظرات