۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۶۵۱۱۲

معرفی امکانات آموزشی و پژوهشی سایت جامع شهید مطهری

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سید حمید حسینی مدیر مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی در آیین رونمایی از سایت جامع استاد شهید مرتضی مطهری به معرفی امکانات و برنامه های این سایت پرداخت و بخش آموزش آن را مورد توجه و استفاده مراکز آموزشی و فرهنگی در حوزه آموزش آثار استاد مطهری دانست.
شهيد مطهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حمید حسینی مدیر مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی در آیین رونمایی از سایت جامع استاد شهید مرتضی مطهری به معرفی امکانات و برنامه های این سایت پرداخت و عنوان داشت: پایگاه شهید مطهری به آدرس www.motahari.ir در صفحه نخست خود نمایانگر این است که این پایگاه شامل بخش های مختلف کتابخانه ویژه و جامع آثار استاد مطهری با مدیریت الکترونیکی آسان برای پژوهشگر و امکانات فیش برداری و نیز بخش نگارخانه و اطلاع رسانی مناسبت ها می باشد.
مدیر مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی با بیان این که در کتابخانه این سایت، محور اصلی، آثار استاد مطهری است،اظهار داشت: در طراحی این بخش سعی شده است تا هم آثار در دسترس قرار داده شود و هم امکانات پژوهشی با جذابیت ارائه شوند.
وی با اعلام این که به زودی نسخه های صوتی، فرمت موبایل و پی دی اف آثار استاد مطهری نیز به ارائه خواهد شد گفت:‌ در نگارخانه این سایتٰ‌تصاویر مختلف از استاد قرار داده شده است که قابل توجه مراکز و موسسات برای استفاده در نمایشگاه های مختلف آن هاست.
حجت الاسلام حسینی با اعلام این که‌ یکی از برنامه های اصلی ما در این سایت تمرکز بر آموزش آثار استاد در اینترنت خواهد بود اظهار داشت:‌سعی کردیم تا از تکنولوژی های مختلف e-learning در این بخش بهره ببریم و در حال حاضر این دوره به صورت خودخوان اجرا خواهد شد و افراد امکان پرسش و پاسخ، شرکت در تالارهای گفتگو و گفتگوی زنده با اساتید و همکلاسان را خواهند داشت و می توانند در آزمون ها نیز شرکت و کارنامه دریافت کنند.
وی افزود:‌ از این جهت بخش آموزش این سایت می تواند مورد توجه مراکز آموزشی و فرهنگی در برگزاری دوره های سیر مطالعاتی آثار استاد مطهری نیز قرار بگیرد.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی این بنیاد از ارائه نسخه اولیه لوح فشرده مربوط به تلفن همراه آثار استاد مطهری در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت:‌ برای نخستین بار تمامی اثار برای استفاده در سیستم عامل اندروید و تبلت و پی دی اف با قابلیت استفاده در انواع گوشی های دارای سیستم عامل و استفاده در سیستم عامل های ویندوز در این نمایشگاه ارائه شده است. /959/پ202/ق

ارسال نظرات