۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۶۵۴۶۹

ساختمان جدید حوزه علمیه مرند به بهره برداری رسید

خبرگزاری رسا ـ‌ ساختمان جدید حوزه علمیه به همراه حسینیه مسجد جامع مرند با حضور مدیران حوزوی و عموم مردم متدین این شهر به بهره برداری رسید.
حجت لاسلام علي نعمت‌‌زاده، امام جمعه مرند

به گزارش خبرگزاری رسا، ساختمان جدید حوزه علمیه و حسینیه مسجد جامع در شهرستان مرند با حضور رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و جمعی از مدیران حوزوی استانی و کشوری آغاز شد.


بنابر این گزارش،‌ ساختمان حوزه علمیه صاحب الزمان مرند با زیربنای یک هزار و 560 متر مربع در سه طبقه دارای کتابخانه، 40حجره کلاس‌های درس و سالن همایش است که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 هزار تومان احداث و راه‌اندازی شده است.


همچنین افتتاح حسینیه مسجد جامع امام خمینی مرند در زمینی به وسعت 2 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر650 میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی از دیگر طرح‌هایی بود که با حضور رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و مدیر حوزه علمیه‌های کشور، جمعی از ائمه جمعه و فرمانداران استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی افتتاح شد.


حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند با اشاره به حضور مردم شریف در دوران سخت انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و تقدیم بیش از 672 نفر شهید والامقام یک هزار و 780 نفر جانباز 121 نفر آزاده و پنج هزار و 400 نفر رزمنده تقدیم نظام جمهوری اسلامی است که نشان دهنده سطح بالای ایمان و اعتقاد دینی مردم این شهر دارد.


وی افزود: مرند مهد پرورش علمای بزرگی همچون آیت الله حجت کوه کمری، آیت الله میرزا علی اکبر مرندی، ملا مهر علی زنوزی، آیت الله میرزا رضی زنوزی و آیت الله علی آقا مدرس زنوزی و سرداران شهید کسایی، پورشریفی، اوهانی و شهید کلانتری و ستارگانی که هر کدام در زمان خویش نور افشانی کرده‌اند و برخی از این بزرگان نیز در این حوزه تعلیم یافته‌اند از برکات این مرکز علوم دینی هستند.


امام جمعه مرند افزود: قدمت تاریخی حوزه در شهرستان مرند به 300 سال قبل برمی‌گردد این حوزه را از حوزه‌های کهن و عالم پرور در کشور ذکر کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 100 نفر طلبه جوان از 7 استان کشور مشغول به تحصیل علوم دینی در این حوزه هستند.


حجت الاسلام نعمت زاده از احداث ساختمان مستقل برای حوزه خواهران و تکمیل مصلای بزرگ برای اقامه نماز جمعه این شهر خبر داد و افزود: حوزه علمیه برادران مرند نیز در طول دو سال گذشته با کسب رتبه‌های اول علمی و برتر المپیاد استانی یکی از حوزه‌های موفق در تعلیم معارف و علوم اسلامی در استان آذربایجان‌شرقی بوده است./935/د102/ب

ارسال نظرات