۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۶۵۵۳۷

پشت پرده بسیاری از حرکت‎های تکفیری، سیاست های سلطه جویانه استکبار است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با محکومیت هتک حرمت به مقدسات مسلمانان گفت: پشت پرده بسیاری از حرکت های تکفیری سیاست های جنگ طلبانه و سلطه گرانه استکبار جهانی و ایادی آن است که وحدت بشری را به ضرر منافع خود می دانند.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف اذربايجان غربي

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: تعرض و اهانت به مقدسات مسلمانان نقشه دشمن برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی برای رسیدن به اهداف استکبارجویانه است.

 

 

وی بابیان این که چنین اعمالی چند دهه قبل با اهانت به قبرستان بقیع از سوی دشمنان اسلام آغاز شد، گفت: هم این افراد در پوشش فرق اسلامی نسبت به هتک حرمت قبرستان بقیع و خراب کردن بقعه امام حسن(ع) اقدام کردند.

 

به گفته حجت الاسلام مصائبی، مهم ترین هدف دشمن از انتخاب قبر حجر بن عدی که از یاران پیامبر(ص) و همچنین مدافع سرسخت ولایت امیرالمومنان(ع) بود، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی میان مسلمانان است و تنها راهکار آن اعلام انزجار جامعه اسلامی و داشتن بصیرت برای مقابله با تبعات و پیامدهای چنین اعمال اهانت آمیز است.

 

این مسؤول یادآور شد: نبش قبر انسان های عادی در تمامی ادیان آسمانی و دین اسلام عملی حرام و گناه بزرگ محسوب می شود حال آن که حجر بن عدی از شخصیت های برجسته اسلام در پیروی از مکتب پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: کسانی که دست به اعمالی مخالف ارزش های بشری و انسانی می زنند بدون شک افراطی هایی هستند که به هیچ یک از اصول و ارزش ها اعتقاد ندارند.

 

وی با بیان این که اگراصل وهایبت در مقابل چنین اعمالی ساکت باشد ما در اسلامیت آنها و این که ادعا می کنند که معتقد به کلام الهی هستند شک خواهیم کرد، اظهار داشت: اگر آنها انجام چنین اعمالی را قبول ندارد باید مواضع خود را روشنگرانه در برابر هتاکان به صراحت اعلام کنند و عاملان این عمل ضد انسانی را به شدت مجازات کنند.

 

حجت الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: گاهی اعمالی در جهت از بین بردن انسجام و وحدت جوامع اسلامی از سوی گروهی از افراطی ها صورت می گیرد که در ادامه از نظر انتسابی به فرق اسلامی نسبت داده می شود در حالی که پشت پرده بسیاری از حرکت های تکفیری سیاست های جنگ طلبانه و سلطه گرانه استکبار جهانی و ایادی آن است که وحدت بشری را به ضرر منافع خود می دانند./936/ت303/ب

ارسال نظرات