۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۶۵۵۹۸

برگزاری همایش بین‌المللی «توسعه جهان اسلام از طریق علم و فناوری» در بنگلادش

خبرگزاری رسا ـ نوزدهمین همایش بین‌المللی آکادمی اسلامی علوم(IAS) با عنوان «توسعه اجتماعی ـ اقتصادی جهان اسلام از طریق علم، فناوری و نوآوری» در بنگلادش برگزار شد.
بنگلادش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بین‌المللی آکادمی اسلامی علوم(IAS) با عنوان «توسعه اجتماعی ـ اقتصادی جهان اسلام از طریق علم، فناوری و نوآوری» در بنگلادش برگزار شد.

 

این همایش با هدف تبادل نوآوری‌های علمی و فناوری میان کشورهای سازمان همکاری اسلامی به منظور تلاش برای توسعه و پیشرفت جهان اسلام در روزهای 16 و 17 اردیبهشت در داکا، پایتخت بنگلادش برگزار شد.

 

در این همایش که با سخنرانی شیخ حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش آغاز به کار کرد، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و نمایندگانی از کشورهای اسلامی مختلف حضور داشتند.

 

شیخ حسینه در سخنرانی خود گفت: بهره‌برداری از علم و فناوری به کشورهای اسلامی در راستای دستیابی به اهداف توسعه و شکوفایی کمک می‌کنند و زمینه‌ای برای گسترش همکاری‌ها میان کشورهای مسلمان است.

 

وی افزود: عقب ماندن کشورهای اسلامی در زمینه‌های علم و فناوری یکی از عوامل اصلی افزایش مشکلات و چالش‌ها در این کشورها است.

 

شیخ حسینه گفت: تبادل تجربیات میان کشورهای اسلامی و همچنین اجرای پروژه‌های مشترک برای افزایش ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند قدمی مثبت در راستای توسعه و پیشرفت کشورهای اسلامی باشد.

 

آکادمی بین‌المللی اسلامی علوم(IAS) در سال 1986 به عنوان آکادمی علوم 57 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی و جوامع علمی اسلامی سراسر جهان در عمان، پایتخت اردن، تأسیس شد.

 

این آکادمی با برگزاری سالانه این همایش در کشورهای اسلامی در تلاش برای گسترش ارتباطات میان کشورهای مسلمان در زمینه علوم و فناوری و پیشرفت و توسعه این کشورها است./982/ب101/د

ارسال نظرات