۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۶۵۷۷۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری آزمون طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن آذربایجان غربی، برپایی راهپیمایی مردم استان در اعتراض به هتک حرمت قبر صحابه پیامبر اسلام و ثبت چهار وقف جدید در خوی از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان غربی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل خیری، رییس سازمان دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: آزمون کتبی طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن استان همزمان با سراسر کشور به صورت متمرکز در ارومیه برگزار می‌شود.

 

 

وی زمان برگزاری این آزمون را روز جمعه بیست اردیبهشت ماه اعلام و خاطرنشان کرد: 33 نفر از داوطلبان رشته‌های مختلف حفظ از سراسر استان فردا در حوزه امتحانی موسسه خیر النساء ارومیه به رقابت می‌پردازند.

 

این مسؤول، با بیان این که 33 نفر از شرکت کنندگان آقا و بانو در این آزمون حضور خواهند یافت، خاطرنشان کرد: مرحله اول آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ استان به صورت کتبی در رشته‌های حفظ 5، 10، 20جزء و حفظ کل برگزار می‌شود.

 

رییس سازمان دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، یادآور شد: نتایج نهایی مرحله کتبی این آزمون خرداد ماه از طریق سایت www.telavat.com  منتشر می‌شود.

 

راهپیمایی مردم آذربایجان غربی در محکومیت هتک حرمت مقدسات دینی

حجت الاسلام سیدمحمد فخری، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: مراسم راهپیمایی مردم استان روز جمعه بیست اردیبشهت‌ در اعتراض به هتک حرمت صحابه پیامبر(ص) از سوی فرقه انحرافی وهابیت همزمان با سراسر کشور در ارومیه و سایر شهرستانها برگزار می‌شود.

 

وی زمان برگزاری این مراسم را بعد از اقامه نماز جمعه اعلام و خاطرنشان کرد: این راهپیمایی در ارومیه مقابل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) و در شهرستانها در مساجد جامع برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام فخری در ادامه هتک حرمت صحابه پیامبر(ص) را برنامه طراحی شده از سوی استکبار جهانی دانست و افزود: استکبار جهانی سرمایه‌های هنگفت خود را برای نابودی سوریه به کار بسته است.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی مقابله با بیداری اسلامی و خیزش‌های مردمی در خاورمیانه، ممانعت از عملیاتی شدن شعارهای اصیل اسلامی، جبران شکست‌های تجزیه‌طلبانه در عراق و افغانستان، به بن بست رسیدن اقدامات در سوریه و وارد کردن شیعیان به مقابله جدی با سنی‌ها را از مهم‌ترین اهداف شوم این سناریوی استکباری برشمرد.

 

ثبت چهار وقف جدید در خوی

حجت الاسلام مقصود محمودی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه خوی با اشاره به ثبت چهار موقوفه جدید در این شهرستان گفت: مهم ترین این وقف ها یک قطعه زمین به متراژ 576 متر به ارزش دو میلیارد و 300 میلیون ریال است که توسط واقف خیر اندیش شیرزاد نظم فر وقف شده است.

 

وی با بیان این که این قطعه زمین طبق نیت واقف برای ساخت مسجد و یک باب مغازه در شهرستان خوی وقف شده است، خاطرنشان کرد: تمام هزینه های ساخت مسجد و مغازه را نیز واقف پرداخت می کند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه خوی وقف 3 هکتار باغ زراعی به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون ریال را دیگر موقوفه ثبت شده خواند که درآمد حاصل از آن برای انجام کارهای خیرخواهانه هزینه می شود.

 

حجت الاسلام محمودی همچنین از دو قطعه زمین به ارزش یک میلیارد و 250 میلیون ریال در سالجاری خبر داد و افزود: درآمد حاصل از این موقوفات برای توسعه و بهسازی مسجد امیر این شهرستان وقف شده است.

این مسؤول تعداد کل موقوفات این شهرستان را 625 مورد عنوان و اضافه کرد: این تعداد موقوفه از سوی واقفان جهت انجام کارهای عام‌المنفعه و توسعه فرهنگ دینی و نبوی در این شهرستان وقف شده است./936/د101/ب

ارسال نظرات