۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۶۵۷۸۳
مدیر مرکز تخصصی الزهرا ارومیه:

هدف وهابیت از بین بردن آثار دین و دیانت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز تخصصی الزهرا ارومیه هدف فرقه ضاله وهابیت در اهانت به مقدسات اسلامی و قبور صحابی پیامبر اسلام را از بین بردن آثار دین و دیانت در بین امت اسلامی عنوان کرد.
حجر بن عدي

حجت الاسلام محمدرضا غنی زاده، مدیر مرکز تخصصی الزهراء ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت اقدام موهن وهابیت در هتک حرمت قبور صحابه رسول اکرم(ص) اظهار داشت: هتک حرمت به مقدسات اسلامی از سوی فرقه های تندرو و کج اندیش در پی عجز و ناتوانی در سلطه به جوامع اسلامی و کشورهای منطقه صورت می گیرد.

 

وی ادامه داد: وقتی دشمنان اسلام و تشیع نتواستند شیعیان را از مسیرهای نظامی و کشورگشایی های جنگ طلبانه سرکوب کنند به بی حرمتی های دینی و مذهبی روی آوردند تا از طریق تحریک عواطف و احساسات مذهبی و اعتقادی مسلمانان به خیال خود به مکتب اسلام ضربه وارد کنند.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: در واقع دشمنی اصلی وهابیت و فرقه های انحرافی با حق و حقیقت مکتب تشیع، اسلام اصیل و قرآن کریم است، که اگر ادعای این افراد در دینداری درست بود هیچ وقت عملی خلاف دستورات خداوند در کلام وحی انجام نمی دادند.

 

مدیر مرکز تخصصی الزهرا ارومیه در ادامه به ویژگی های برجسته شخصیت جعفر طیار و حجر بن عدی از حامیان ولایت امیر المومنین(ع) و پیامبر بزرگوار اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: این صحابه به ویژه جناب جعفر طیار به غیر از نسبتش با پیامبر اسلام شخصیتی مافوق اعتقادات شیعیان بوده و همیشه امتیازات شخصیتی ایشان در پیروی از مکتب اسلام ناب محمدی برای مسلمانان و شیعیان قابل احترام است.

 

حجت الاسلام غنی زاده یادآور شد: حجر بن عدی و جعفر طیار از صحابه بزرگوار حضرت علی(ع) بودند که به نام علی و به یاد علی در راه توسعه و گسترش ارزش ها و معارف اسلام ناب محمدی در رکاب امیر المومنین(ع) شربت شهادت نوشیدند.

 

وی ادامه داد: مسلم است که چنین اقدامی تنها توطئه دشمنان اسلام و قرآن بر ضد وحدت مسلمانان است، اما به نظر می رسد هدف دراز مدت استعمار از به صحنه آوردن فرقه ضاله وهابیت از بین بردن نمادهای دین و دیانت باشد تا به زعم خودشان ریشه های اسلام اصیل محمدی را در میان امت ها از بین ببرند ولی از آنجا که پیروزی وعده الهی برای صابرین و جهادگرانه در راه خدا است نمی توانند با این گونه اقدامات باورها و اعتقادات مسلمانان را خدشه دار کنند.

 

حجت الاسلام غنی زاده، با تاکید بر این که نبش قبر در اسلام و تمامی ادیان آسمانی عملی مخالف موازین بشری و حرام شمرده شده است، گفت: مسلم است که هر انسانی جدای از اعتقادات و باورهای دینی اگر بویی از بشریت برده باشد دست به چنین عملی نمی زند، حال آنکه وهابیت بسیاری از اعمال زیارت قبور پیشوایان دینی را شرک می داند.

 

مدیر مرکز تخصصی الزهرا ارومیه در پایان تاکید کرد: فرقه ضاله وهابیت با حمایت استعمار در منطقه با تعرض به مقدسات اسلامی، مبارزه با اصول اصیل اسلامی، مقابله با وحدت و انسجام مسلمین، خدشه دار کردن عواطف و احساسات مذهبی و به سخره گرفتن باورهای و اعتقادات اهل تشیع را دنبال می‌کند./936/ت302/ب

ارسال نظرات