۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۶۵۸۶۴

رشد 82 درصدی جمعیت مسلمانان کانادا در دهه گذشته

خبرگزاری رسا ـ اداره آمار ملی کانادا گزارشی منتشر کرد که نشان می‎دهد مسلمانان بیشترین رشد را در میان جوامع دینی کانادا داشته و جمعیت آنان در طول دهه گذشته از یک رشد 82 درصدی برخوردار بوده است.
مسلمانان کانادا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، آمارهای جدید منتشر شده  نشان می دهد که مسلمانان کانادا بیشترین رشد را در میان جوامع دینی این کشور دارند.


آمارهای جدیدی که از سوی اداره ملی آمار کانادا منتشر شده، نشان می دهد که جمعیت مسلمانان کانادا در طول دهه گذشته 82 درصد رشد داشته و از حدود 579 هزار نفر در سال 2001 میلادی به بیش از یک میلیون نفر در سال 2011 رسیده است.


آمارهای جدید نشان می دهند که مسلمانان کانادا در حال حاضر 2/3 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، در حالی که در سال 2001 این نسبت تنها 2 درصد بود.


همچنین، دو سوم مسلمانان کانادا در سه شهر بزرگ این کشور به نام های تورنتو، مونترال و ونکوور زندگی می کنند.


شهر تورنتو با بیش از 400 هزار مسلمانان بیشترین جمعیت مسلمانان را در خود جای داده است و پس از آن مونترال با بیش از 200 هزار و ونکوور با حدود 70 هزار مسلمان قرار دارند.


در میان مسلمانانی که بین سال های 2006 تا 2011 وارد کانادا شده اند بیشترین سهم از آن پاکستانی ها است.


آمارهای جدید نشان می دهند که بیش از دو سوم مردم کانادا (3/67 درصد) مسیحی بوده و دویست گروه قومی و صد دین در این کشور وجود دارند.


در عین حال، افزایش تعداد افرادی که خود را بی دین معرفی می کنند نگرانی مقامات کانادا را به همراه داشته است.


طبق آمارهای جدید حدود یک چهارم از جمعیت کانادا (9/23 درصد) خود را بی دین معرفی می کنند و این در حالی است که در سال 2001 میلادی این آمار تنها 5/16 درصد بود./990/ب902/د

ارسال نظرات