۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۶۶۰۳۲
امام جمعه موقت اهواز:

نامزدهای انتخابات قانون‎مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در صورت اعلام صلاحیت و یا رد صلاحیت باید تا آخرین مرحله انتخابات تسلیم قانون باشند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد ابوالحسن حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به 24 اردیبهشت ماه، سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای میرزای شیرازی گفت: با فتوای عالم ربانی مبنی بر حرمت استعمال تنباکو و پیروی مردم از این فتوا، انحصار امتیاز تنباکو از انگلیسی ها بازپس گرفته شد.

امام جمعه اهواز با بیان این که اقتدار و عزت شیعه در اطاعت پذیری از مراجع و ولی فقیه است، ابراز داشت: میرزای شیرازی با اقتدار خود توانست در برابر انگلیس ایستادگی کند و مردم هم با پیروی از آن انحصار طلبی استکبار را شکستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خانواده در قرآن به عنوان بنیادی ترین نهاد در جامعه است، خاطرنشان کرد: بنیان خانواده بر اساس آرامش است و خانواده مطلوب آرامش دارد؛ اگر خانواده از نظر مالی دچار مشکل باشد اما اعضای آن با هم خوب و اتحاد داشته باشند آن خانواده آرامش دارد.

وی نهاد خانواده در جوامع غربی را نهادی فروپاشیده خواند و ابراز داشت: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب رسیدن به آرامش جز با پیروی از دستورات خداوند متعال محقق نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده به 26 اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس رژیم منحوس صهونیستی اشاره کرد و گفت: بنیان رژیم صهیونیستی بر اساس ظلم و ستم بوده و ادامه حیاتش نیز با ظلم و ستم است.

وی با اشاره به ضعیف شدن رژیم صهیونیستی در سال های اخیر افزود: مردم دنیا ضعف رژیم صهیونیستی را در جنگ 33 روزه و 22 روزه دیدند.

امام جمعه اهواز اظهارداشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری انتخابات ریاست جمهوری نباید انتخابات شورای شهر را تحت تاثیر قرار دهد.

وی در خصوص لزوم قانون مداری در انتخابات گفت: این قانون مداری در درجه اول برعهده مسؤولان برگزاری انتخابات و سپس بر عهده کاندیدا ها و شرکت کنندگان در انتخابات است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده تصریح کرد: مقام معظم رهبری اعضای شورای نگهبان را به عنوان انسان هایی عادل و بصیر معرفی کرده و آنها نیز مانند گذشته با در نظر گرفتن تکلیف الهی به وضعیت کاندیداها رسیدگی خواهند کرد.

وی با اشاره به این که نامزدهای انتخاباتی باید قانون مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند افزود: نامزد های انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در صورت اعلام صلاحیت و یا رد صلاحیت باید تسلیم قانون باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که تا آخرین مرحله انتخابات باید تسلیم قانون بود گفت: در فتنه سال 88 کسانی که در انتخابات پیروز نشدند اگر در برابر قانون تسلیم می شدند و به آن احترام می گذاشتند هزینه ای برای کشور ایجاد نمی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در خصوص اعتراض به نتایج انتخابات تصریح کرد: شکایت نامزدها به نتایج آراء به معنای قانون شکنی نیست اما پس از نتایج نهایی اعتراض ها باید به قانون تمکین کرده و به نتایج شورای نگهبان اعتماد کنند.

وی به نا امیدی دشمنان در انتخابات پیش رو اشاره کرد و اظهارداشت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری با ایجاد یک حماسه سیاسی، ناامیدی دشمنان، آمریکا، انگلیس و سلطنت طلبان تحقق پیدا خواهد کرد.

امام جمعه اهواز در ادامه سخنان خود به اهانت اخیر سلفی ها در سوریه اشاره کرد و گفت: جنایتی که امروز نسبت به نبش قبر حجربن عدی در سوریه از سوی وهابیت انجام شد مایه تاسف است و نشان می دهد که وهابیون به دین اسلام و احکام آن معتقد نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده تصریح کرد: امروز دست آمریکا و اسرائیل از آستین وهابیت در مقابل مسلمانان بیرون آمده و نشان داد که بقاء و ماندگاری آنها به حمایت و پشتیبانی آمریکا و اسرائیل وابسته است.

وی نبش قبر حجربن عدی را امری خلاف شرع و دستورات الهی دانسته و گفت: همه مسلمانان این عمل شنیع را محکوم می کنند و خداوند نیز انتقام خود را از این مزدوران خواهد گرفت.

امام جمعه اهواز به اول ماه رجب و سالروز ولادت امام محمدباقر(ع) اشاره کرد و افزود: این امام بزرگوار در حدیثی فرموده اند همه کمال انسان در سه چیز می باشد که اول آگاهی در دین، دوم استقامت در سختی ها و سپس داشتن برنامه در زندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده سوم ماره رجب را سالروز شهادت امام هادی(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: دوران امامت ایشان در زمان حکومت بنی عباس که یکی از بدترین دوران اهل بیت و متوکل بنی عباس، یکی از پلید ترین و خونخوار ترین حاکمان دوران بنی عباس بود./9462/پ201/ب

ارسال نظرات