۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۶۶۰۵۳
برگزار شد؛

نشست تخصصی «حماسه های سیاسی و اقتصادی در پرتو ظرفیت های دینی و ملی»

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی «حماسه های سیاسی و اقتصادی در پرتو ظرفیت های دینی و ملی» با حضور چند تن از اساتید دانشگاه در سرای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.
سراي اهل قلم
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، این همایش با محوریت «ایثارگری در جایگاه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی» با حضور دکتر محمود دامغانی، معاون بسیج سازمان فرهنگ و ارتباطات و دکتر منصور میر، عضو هیئت علمی تهران و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین قلیجی مدرس دانشگاه تهران، حسین مجیدی دکترای سیاست اقتصاد و مدرس دانشگاه در سرای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی دانشگاه تهران و به همت دفتر ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در این نشست، به نقش ایثار و فداکاری در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی و نظامی پرداخته شد و حسین قلیجی اظهار داشت: بحث حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از اولویت های مهمی است که در همه برهه های تاریخی ایران وجود داشته و اسکان خواهد داشت، در خصوص حماسه سیاسی یک پیش نیاز مهم وجود دارد که آن مبحث مهم است که در این راستا باید از تریبون های مختلف در راستای تقویت حضور مردم در انتخابات اسستفاده کرد.
دکتر حسین مجیدی، دیگر سخنران این نشست، با بیان این که لزومی ندارد ما فرهنگ ایثار و ایثارگری را تنها در عرصه های فرهنگی و نظامی مصداق کنیم، شرایط تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی را اعتقاد به میسر بودن کارهای بزرگ، داشتن روش و سبک و همت و تلاش دانست.
دامغانی با تأکید بر این که این ایثارگران بودند که در عرصه های مختلف اجتماعی، سازندگی، علمی و نظامی در طول انقلاب در جهت سازندگی و بالندگی انقلاب تلاش کرده اند، اظهار داشت: ما مدعی هستیم که می توانیم بزرگترین مشکلات این جامعه را حل کنیم تا به دنبال ارتباط با امریکا نباشیم و ایجاد ارتباط با آمریکا برای رفع مشکلات گریز از محور اصلی انقلاب است.
وی با بیان این که اگر این نشست ها، صرفاً برای نمایش و آموزش باشد ظلم به ایثارگران است اظهار داشت: ایثارگران با اتکا بر ارزش های دینی و توانمندی هایی که دارند قدرت تحقق و خلق حماسه های سیاسی و اقتصادی در سال 92 را دارند. /959/پ202/ق

 

ارسال نظرات