۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۶۶۰۵۴
آیت الله شبستری:

نامزدهای انتخابات اخلاق و تقوای سیاسی داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریزبا اشاره به این‌که دشمنان نظام اسلامی از ماه ها قبل برای تشنج در فضای انتخاباتی کشور برنامه ریزی و تلاش کرده اند، گفت: نامزدهای انتخاباتی اخلاق و تقوای سیاسی داشته باشند.
آيت الله شبستري

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حوادث اخیر سوریه ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک این کشور اظهار داشت: تجاوز به خاک سوریه با سکوت مرگبار سران کشورهای عربی و سازمان های مدعی حقوق بشر همراه بوده است.


امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که حقوق بشر از دیدگاه غرب چیزی جز منافع آن ها نیست، تصریح کرد: دیدگاه دوگانه غرب نسبت به حقوق بشر رسوایی آنان را به دنبال داشته است، چراکه در طول های گذشته ثابت شده که هرگاه منافع کشورهای غربی و عربی در میان باشد، حقوق بشر و کرامت انسانی افراد از یادها نمی رود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری هتک حرمت مقدسات دینی مسلمانان از سوی دشمنان را محکوم کرد و گفت: تمامی این فتنه ها با هدف راه اندازی جنگ میان شیعیان و اهل سنت صورت گیرد، فاجعه نبش قبر حجر بن عدی از صحابی حضرت رسول اکرم(ص) از نقشه های حساب شده آمریکا برای ایجاد اختلاف مذهبی است.

وی با تأکید بر این‌که دشمنان اسلام به دنبال جنگ مذهبی میان مسلمانان هستند، ادامه داد: مردم آذربایجان همزمان با مردم سراسر کشور این هتک حرمت و اهانت جسورانه عوامل صهیونیسم و جریان تکفیری در تخریب اماکن مقدس و حرم های شریف و جسارت به پیکر بزرگان دین را محکوم و خواهان دستگیری عاملین این حادثه هستند.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌نویسی از داوطلبان نامزدی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: آنچه که امروز بیش از هر زمان دیگری نامزدهای انتخاباتی بایستی مدنظر قرار دهند، حفط تمامیت نظام و وحدت در داخل کشور است.

امام جمعه تبریز تخریب نظام برای به دست آوردن آرای بیشتر را مصداق خیانت به رهبری، مردم و انقلاب اسلامی دانست و گفت: همانطور که رهبری نظام فرمودند؛ افرادی که در انتخابات به هر نحوی در بین مردم تفرقه و در جامعه ناراحتی های روحی و تشنج ایجاد کنند، به طور قطع جزو خائنان به ملت و مملکت هستند.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به این‌که دشمنان نظام اسلامی از ماه ها قبل برای تشنج در فضای انتخاباتی کشور برنامه ریزی و تلاش کرده اند، افزود: ایجاد نا امنی و دغدغه در میان مردم برخلاف مصالح کشور بوده و این‌که عده ای بیایند و چنین مسائلی برای جلب توجه مطرح کنند، با توصیه های رهبری در تضاد است.

وی طرح مسایل حاشیه ای را عاملی برای جسارت و تهدید دشمنان نظام اسلامی علیه ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: مردم ایران همواره بر خلاف خواسته دشمنان عمل کرده و به فضل الهی در راستای لبی به ندای رهبری نظام این بار نیز گسترده و پرشور در پای صندوق های رای حاضر خواهند شد و حماسه سیاسی خلق خواهند کرد.

امام جمعه تبریز همچنین با تأکید بر توجه نامزدهای انتخاباتی بر اخلاق و تقوای سیاسی گفت: انتخابات باید مظهر وحدت و انسجام ملی و آرامش باشد و فقط حضور پرشور مردم در جریان انتخابات کافی نبوده بلکه ایجاد ثبات و امنیت و آرامش مهم ترین مساله است.

آیت الله مجتهدشبستری در پایان خواستار هوشیاری و قانون‌مداری نامزدهای انتخاباتی نسبت به القائات غلط رسانه های غربی در خصوص انتخابات شد و افزود: در تمام مراحل انتخابات هیأت های اجرایی و نظارتی با رعایت کامل امانت سلامت انتخابات را تضمین می کنند، قانون مداری شرط نخست رییس جمهور اصلح است./935/پ202/ج

ارسال نظرات