۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۶۶۰۶۵
حجت الاسلام محمد علی مهدوی راد مطرح کرد:

اظهار ناراحتی علامه طباطبایی از تعطیلی جلسات با هانری کربن

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمد علی مهدوی راد با اشاره به تشکیل جلسات هم اندیشی علامه طباطبایی و هانری کربن به نقل از دکتر ابراهیم دینانی اظهار داشت: وقتی این جلسات تعطیل شد علامه طباطبایی از تعطیلی جلسات ناراحت بود و عنوان می کرد: حیف شد تنها دریچه ورود من به دریاچه اندیشه های غرب بسته شد.
کتاب شناسي مطالعات قرآني در زبان هاي اروپايي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی مهدوی راد دانشیار پردیس قم دانشگاه تهران، در آیین رونمایی از «کتاب شناسی مطالعات قرآنی در زبان های اروپایی» در سرای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان این که مهم نیست که ما در کجای جغرافیای بشری هستیم مهم این است که ما بدانیم در کجای جغرافیای فکری، اندیشه ای و پژوهشی دنیا هستیم، اظهار داشت: اگر ما بخواهیم در فضای فکری جهان اسلام و فضای پژوهشی دنیا حضور پیدا کنیم اولین قدم این است که بفهمیم در آن محدوده بسیار گسترده چه می گذرد.
مهدوی راد با اشاره به تشکیل جلسات هم اندیشی علامه طباطبایی و هانری کربن به نقل از دکتر ابراهیم دینانی اظهار داشت: وقتی این جلسات تعطیل شد علامه طباطبایی از تعطیلی جلسات ناراحت بود و عنوان می کرد: حیف شد تنها دریچه ورود من به دریاچه اندیشه های غرب بسته شد.
وی افزود: وقتی من مقاله های این اثر (کتاب شناسی مطالعات قرآنی در زبان های اروپایی) را نگاه می کردم دیدم نزدیک به 9 هزار اثر علمی در خصوص قرآن از سوی شرق شناسانی که بیشتر آن ها مسلمان نیز نبوده اند، کار شده است و آن ها آن چنان در زوایای قرآن ریز شده اند که ما که مسلمان و از پیروان قرآن هستیم، این طور با دقت زوایای قرآن را بررسی نکرده ایم.
حجت الاسلام مهدوی راد با بیان این که «آثار موجود و منتشر شده ما به روز که نیست به دیروز هم نیست» در خصوص کتاب «کتاب شناسی مطالعات قرآنی در زبان های اروپایی» اظهار داشت: این کتاب از جمله منابع مهمی است که به ما نشان می دهد اروپاییان چه کارهایی در حوزه قرآن انجام داده اند و این دقت اروپایی ها در قرآن پژوهی تکان دهنده و حیرت آور است.
وی با کار آمد خواندن این اثر برای پژوهشگران حوزه قرآنی در آشنایی آن ها با آرای قرآن پژوهان اروپایی تأکید کرد: این اثر برای روز آمد کردن ما و تنبه ما به افکار روز غرب در حوزه قرآن بسیار کار آمد است. /959/پ202/ق
ارسال نظرات