۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۱۶۶۰۹۲

«کتاب شناسی مطالعات قرآنی در زبان های اروپایی»رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ آیین رونمایی از «کتاب شناسی مطالعات قرآنی در زبان های اروپایی» تألیف مرتضی کریمی نیا برگزار شد.
کتاب‌شناسي مطالعات قرآني در زبان‌هاي اروپايي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از «کتاب شناسی مطالعات قرآنی در زبان های اروپایی» تألیف مرتضی کریمی نیا، با حضور مولف این کتاب، حجت الاسلام محمد علی مهدوی راد دانشیار پردیس قم دانشگاه تهران و مجید معارف، استاد دانشگاه تهران در سرای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.
در این آیین، حجت الاسلام محمد علی مهدوی راد دانشیار پردیس قم دانشگاه تهران، با بیان این که مهم نیست که ما در کجای جغرافیای بشری هستیم مهم این است که ما بدانیم در کجای جغرافیای فکری، اندیشه ای و پژوهشی دنیا هستیم، اظهار داشت: اگر ما بخواهیم در فضای فکری جهان اسلام و فضای پژوهشی دنیا حضور پیدا کنیم اولین قدم این است که بفهمیم در آن محدوده بسیار گسترده چه می گذرد.
وی با کار آمد خواندن این اثر برای پژوهشگران حوزه قرآنی در آشنایی آن ها با آرای قرآن پژوهان اروپایی تأکید کرد: این اثر برای روز آمد کردن ما و تنبه ما به افکار روز غرب در حوزه قرآن بسیار کار آمد است.
دکتر مجید معارف با بیان این که این کتاب ارزش بررسی و معرفی مفصل دارد در بیان ویژگی های این کتاب گفت: در باب محتوای این کتاب مولف محترم تلاش کرده اند که حدود نه هزار کتاب و مقاله به شش زبان اروپایی را شناسایی و عناوین و محتوای آن را رصد کنند و کارنامه ای از پژوهش های غیر مسلمانان در 500 سال گذشته در این کتاب فهرست شود.
استاد دانشگاه تهران با بیان این که خدا را شکر که افرادی هنوز هستند که بدون داشتن حامیان مالی  به صورت فردی چنین کار های بزرگی را انجام می دهند، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم آقای کریمی نیا که دستی قوی نیز در حدیث پژوهی دارند و کتاب حدیث پژوهی در غرب را نیز به چاپ رسانده اند، مشابه این کار را در حوزه علوم حدیث به انجام برسانند.
مرتضی کریمی نیا بابیان این که این اثر یکی از دغدغه های من در 15 سال اخیر بوده است عنوان داشت: در 15 سال گذشته، در کتابخانه های داخل و خارج از کشور به صورت حضوری یا با کمک دوستان به دنبال آثار یا فهرستی بودیم که در این زمینه باشند.

مؤلف کتاب «کتاب شناسی مطالعات قرآنی در زبان های اروپایی» در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم با این کار کوچکی که کردم، محققان اعم از محقق، استاد و دانشجوی داخلی، پژوهش و کار علمی را از شکل جزیره ای و منطقه ای به کار علمی به صورت روز و زنده دنبال کنند و این کتاب برکتی برای حوزه های علمیه و دانشگاه های ما باشد. /959/پ202/ق

ارسال نظرات