۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۶۶۲۳۹

مراسم روز نکبت در انگلیس برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ فعالان طرفدار فلسطین در انگلیس اعلام کرده‎اند که به مناسبت روز نکبت از سراسر انگلیس به لندن رفته و یک راهپیمایی اعتراضی برگزار می‎کنند.
طرفداران فلسطين در انگليس

 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، طرفداران صلح در انگلیس اعلام کرده اند که تصمیم دارند به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد روز نکبت، سالگرد بیرون راندن صدها هزار فلسطینی و تأسیس رژیم جعلی اسرائیل، از سراسر این کشور به لندن رفته و یک راهپیمایی اعتراضی برگزار کنند.


قرار است این راهپیمایی اعتراضی همزمان با سایر نقاط دنیا ساعت 13روز چهارشنبه پانزده می در داونینگ استریت شهر لندن برگزار شود.


کمپین ایرلندی همبستگی با فلسطین بین روزهای یازده تا هفدهم ماه می مراسم های مختلفی به مناسبت هفته نکبت برگزار می کند که شامل سخنرانی موسی ابو ماریا، فعال صلح طلب فلسطینی در شهرهای بلفاست، کرک، لیمریک و دوبلین در ایرلند است.


فلسطینیان، روز پانزده می سال 1948 را که در آن بیش از هفتصد هزار فلسطینی در حدود شصت و پنج سال پیش از سوی نیروهای صهیونیست از خانه هایشان رانده شدند، روز نکبت می نامند.


نیروهای صهیونیستی بیش از شش دهه است که حدود پانصد روستای فلسطینی را از روی نقشه محو کرده و بیش از چهار میلیون و هفتصد هزار فلسطینی را آواره کرده اند.


روز سیزده ماه می سال قبل نیز فلسطینیان مراسم روز نکبت را در خیابان داونینگ استریت لندن برگزار کردند و پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: "فلسطین را آزاد کنید"، "به پاکسازی قومی در بیت المقدس پایان دهید" و "به اشغال غزه پایان دهید"./990/ب902/د

ارسال نظرات