۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۶۶۲۴۲

مصادره خانه‌های‌ ۳۹ هزار اسپانیایی به ‌دلیل مشکلات مالی صاحبان آنها

خبرگزاری رسا ـ بانک مرکزی اسپانیا اعلام کرد که خانه‌های بیش از ۳۹ هزار اسپانیایی به دلیل مشکلات مالی صاحبانشان در پرداخت اقساط وام مصادره شده است.
معترضان اسپانيايي به سياست هاي دولت

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه خبری «پرس تی‌وی»،  بانک مرکزی اسپانیا در گزارشی که روز گذشته منتشر شد اعلام کرد که بیش از 39 هزار خانه را به دلیل اینکه صاحبان آنها نتوانستند اقساط خود را بپردازند، مصادره کرده است.

 

بر اساس این گزارش، 83 درصد از صاحبان این خانه‌ها یعنی معادل 32 هزار و 490 خانه با فرزندانشان زندگی می کردند. بیش از نیمی از این خانواده‌ها (20 هزار و 972)، به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط وام خانه‌های خود را داوطلبانه به بانک برگرداندند که 75 درصد آنها (15 هزار و 826 خانه‌ها) از طریق واگذاری ملک در قبال وام صورت گرفت.

 

بانک مرکزی اسپانیا در این گزارش اذعان کرده است که در 18 هزار و 195 مورد خانه مصادره شده، بانک‌ها وارد عمل شدند و با حکم دادگاه، خانه‌ها را مصادره کردند. هنگام مصادره خانه‌های مذکور در 464 مورد، نیروهای پلیس به زور متوسل شدند زیرا صاحبان آنها حاضر نبودند خانه‌هایشان را ترک کنند. گفته می‌شود که از سال 2008 تاکنون حدود 400 هزار خانه در اسپانیا مصادره شده اند.

 

نرخ بیکاری در اسپانیا 2/27 درصد اعلام شده و این به معنای بیکاری بیش از 6میلیون و 200 هزار نفر است./990/ب102/د

ارسال نظرات