۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۶۶۲۹۶
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

شکوفایی فرهنگ اسلامی مدیون مجاهدت علمی امام باقر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه ممتاز مکتب تربیتی امام محمد باقر(ع) در تربیت شاگردان فاخر دینی گفت: شکوفایی و اعتلای فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی مدیون مجاهدت های علمی این امام همام است.
حجت الاسلام قهرماني

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیرکل حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: امام محمدباقر(ع) در دوران زندگی گوهربارشان توانستد تمدن و فرهنگ اسلامی و معارف دینی را به اقصی نقاط جهان اسلام گسترش دهند.

 

وی ادامه داد: امام محمد باقر(ع) با گردآوردن شاگردان زیادی از اقصی نقاط جهان اسلام توانستند زیربنای تمدن اسلامی و تفکرات دینی و معنوی را درجهان فراهم بیاوردند و امروز توسعه فرهنگ، احکام و معارف نورانی اسلام مدیون مجاهدت های علمی این امام همام است.

 

حجت الاسلام قهرمانی تصریح کرد: در حوزه های علمیه و جامعه روحانیان باید با پیروی از دستورات و سیره علمی امام محمد باقر(ع) ادامه دهنده این مکتب تربیتی در راه اعتلای ارزش های دینی برای برخورداری از انسان های مؤمن، متعهد و متخصص باشند.

 

این مسؤول با اشاره به ضرورت توجه به مولفه های شادی کردن از دیدگاه اسلام اظهار داشت: شهید مطهری در آثار مکتوب خود این نکته را به روشنی مورد توجه قرار داده اند که برخی ها فکر می کنند اسلام دین غم، اندوه و عزاداری است در حالی که شادکردن مؤمن و ایجاد نشاط الهی از توصیه های موکد در دین مبین اسلام است.

 

به گفته مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی، اصل دستورات اسلام هیچ منافاتی با شادی کردن ندارد و مکتب اسلام همان گونه که برای اقامه عزاداری امام حسین(ع) و زنده نگاه داشتن یاد شهدا تاکید می کند برای ترویج روحیه نشاط و شادابی در جامعه اسلامی هم برنامه های مدون دارد.

 

به گفته حجت الاسلام قهرمانی این روایت که هرکس مومنی را شادکند مانند آن است که خداوند را شاد کرده است خود دلیل و گواه صادقی بر اهمیت شادی کردن در مکتب اسلام است.

 

وی تأکید کرد: آنچه در اسلام ناب محمدی مغموم و قبیح شمرده می شود شادی های است که زمینه ساز فسق و فجور و معیصت و گناه هستند چراکه معصومین(ع) شادی را در چارچوب معارف اسلامی تعریف کرده اند و رواج فسق و فجور را مایه نابودی جامعه و مخالف کمال تعالی بشریت می دانند./936/ت302/س

ارسال نظرات