۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۶۶۴۱۸
لنکرانی در قم:

گفتمان انقلاب با یک نماینده می آید/ برای هاشمی 79 ساله نگرانیم

خبرگزاری رسا ـ نامزد جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این که گفتمان انقلاب در نهایت با یک نماینده در صحنه انتخابات حاضر خواهد شد، در واکنش به کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی گفت که نگران شکست دوباره وی در سن 79 سالگی است و نسبت به مشایی نیز پیش بینی کرد که وی با اقبال مردمی مواجه نخواهد شد.
نشست انتخاباتي باقري لنکراني در دانشگاه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کامران لنکرانی، نامزد ریاست جمهوری عصر یک شنبه، 22 اردیبهشت در جمع دانشجویان دانشگاه قم با اشاره به این‌که طبق فرمایش امام راحل انتخابات یک آزمون بزرگ الهی است، گفت: ثبات قدم در مسیر و اصول یک معیار و ملاک برای سربلندی در آزمون‌ها است و افرادی که در جا‌های مختلف مواضع گوناگون را اخذ می‌کنند پیروز نخواهند بود.

 
وی با بیان این که عده‌ای بدون برنامه و بر اساس احساسات و بدون رعایت قانون دیروز در صحنه انتخابات شرکت کردند، بیان داشت: افرادی متاسفانه به اعتبار داشتن قدرت و پست و همچنین فردی دیگر به جهت داشتن تجربه از ارائه برنامه پرهیز کردند.
 
نامزد جبهه پایداری با انتقاد از نامزدهایی که برای رفتن به نفع دیگران در صحنه حضور پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: عده‌ای دیگر قصد دارند با طرح مباحث احساسی و هیجانی جلوی تعقل را در بین مردم بگیرند.
 
وی با تاکید بر این‌که ما تلاش داریم برای حل معضلات کشور آرمان‌ها را سرلوحه خود قرار دهیم نه این‌که آرمان‌ها را در حل مشکلات فدا کنیم، ابراز داشت: برخی گفتمان‌های موجود معتقد هستنند که برای حل مشکلات باید به تسامح روی بیاوریم که این زنگ خطر بزرگی است.
 
لنکرانی با اشاره به این‌که عده‌ای به خاطر وجود جریان انحرافی و همچنین کج سلیقگی در مورد عدالت قصد دارند اصل عدالت را زیر سوال ببرند، گفت: گروهی دیگر هستند که با بزرگ نمایی ضعف‌های موجود در صدد ایجاد فتنه هستند که هر دو گروه در مسیر اشتباه حرکت می‌ کنند.
 
وی افزود: نباید کاری کرد که موجب خوشحالی دشمنان شود و شما بدانید که استکبار قصد داشت برنامه فعلی سوریه را در فتنه 88 پیاده کند، بنابراین همگان باید نسبت به این امر هوشیار باشند.
 
قصد نداریم به هر قیمتی پیروزی را به دست بیاوریم
وزیر بهداشت دولت نهم با بیان این‌که ما قصد نداریم به هر قیمتی پیروزی را به دست بیاوریم و پشوانه رای ما دارای رای‌های شبهه ناک باشد، گفت: قصد داریم بگوییم فکر جوان و پرکاری بدون منت و ایمان ملاک است.
 
وی بیان داشت: عده ای که مطرح می کنند چون ما پرکار بودیم شما باید به نامزد ما رای دهید یا ما چون تجربه داریم باید به سمت ما بیایید این یک نوع منت و باج خواهی از مردم است و با ملاک ما هماهنگی ندارد.
 
دکتر لنکرانی در ادامه در بخش پرسش و پاسخ دانشجویی در پاسخ نخستین سوال مبنی بر طرح هولوکاست در سیاست خارجی گفت: رفتار انفعالی در سیاست خارجی کشور به عنوان یک واقعیت تلخ وجود داشت که موجب کاهش نقش آفرینی کافی نظام شده بود که در نهایت موجب آسیب رسانی به کشور شد.
 
وی با اشاره به این‌که اساس تاسیس رژِیم جعلی اسراییل همین جریان بوده و جمهوری اسلامی دو سوال مطرح ساخت که آیا این اتفاق واقعیت دارد و در صورت تحقق چرا فلسطین باید پاسخ گو باشد که هردو پرسش بدون جواب باقی مانده است، ابراز داشت: جمهوری اسلامی در موضوع هولوکاست به صورت فعال وارده شد.
 
این نامزد انتخابات افزود: این نقطه قوت بود و می توانست یک راه منطقی را طی کند ولی متاسفانه ادامه مسیر به درستی طی نشد و فرصت سوزی رخ داد.
 
وی در تبیین فرصت سوزی‌ها در سیاست خارجی گفت: پیروزی انقلاب مصر در روز 22 بهمن امری اتفاقی نبود و متاسفانه در جریان بیداری اسلامی عده ای با ارائه تحلیل‌های اشتباه که شاید این انقلاب‌ها توطئه آمریکایی است و همچنین طرح ندای مکتب ایرانی در قوه مجریه جورچین دشمن را تکمیل کردند و به مردم مسلمان جهان القا شد ایران در صدد تحقق آرمان‌های ساسانی و هخامنشینی است و رییس جمهور ایرن که در جهان دومین فرد محبوب بود از این رتبه سقوط کرد.
 
وی بیان داشت: همراهی اذهان و قلب های مردم مسلمان بسیار در سیاست خارجی مهم است که با طرح مکتب ایرانی خراب شد.
 
دکتر لنکرانی در پاسخ به سوال دوم مبنی بر این‌که شما چرا هشت سال پیش برخی سخنان و انتقادها را مطرح نکردید، اظهار داشت: من در دولت استعفا ندادم و ماموریت من پایان پذیرفت، همچنین برای بنده پست‌های دیگر نیز پیشنهاد شده بود ولی ما احساس کردیم با این روند نمی‌توان با دولت فعالیت کرد و اوج اختلاف ما بر سر معاون اولی مشایی بود که با جمعی از وزرا نامه تهیه و گفتیم در جلساتی که مشایی باشد حضور پیدا نخواهیم کرد.
 
وی در ادامه گفت: ما حق نداریم به خاطر خودمان با کسی مخالفت و موافقت کنیم و انتقادهای ما نسبت به دولت بعد از اتفاقات اردیبهشت سال نود بود که احساس کردم جریانی در کشور در حال شکل گیری است که به جای خدمت به کانون قدرت چسبیده و با این احساس قصد داشتیم منصفانه انتقادها را مطرح کنیم و اگر این اتفاقات نمی‌افتد خیلی از حرف‌ها را هم امروز بیان نمی‌کردم.
 
به کار خود در دولت نهم افتخار می کنم
وزیر دولت نهم با اشاره به این‌که به کار خود در دولت نهم افتخار می کنم و طبق تعاریف رهبری دولت نهم ریل انقلاب را به مسیر اصلی برگردانده است، ابراز داشت: ما بر خلاف عده ای برخی موارد مانند انحلال سازمان برنامه ریزی و باز ساختن حلقه مدیریت را از نقاط قوت می دانیم و همچنین نقاط ضعف دولت جایی بود که از اصول دست کشید.
 
لنکرانی در جواب سوال دیگری مبنی بر این‌که شعار شما همانند شعار دکتر احمدی نژاد است ولی همین دولت برخلاف قانون از یک فرد خاص حمایت ویژه را انجام داده است، بنابراین چه تضمینی وجود دارد که شما هم از مسیر خارج نشوید، بیان داشت: رییس جمهورهای گذشته نیز در ماه آخر کاندیدا معرفی کردند ولی هیچ کدام رای نیاوردند.
 
کاندیدای مورد نظر دولت رای نمی آورد
وی با اشاره به این‌که آقای خاتمی در دوره اول از دکتر معین و در دوره دوم از آقای هاشمی حمایت و در دولت آقای هاشمی معروف شده بود که وی از آقای ناطق طرفداری کرده و به همین جهت آقای ناطق هم رای نیاورد، خاطرنشان کرد: امروز هم کاندیدای مورد تایید دولت رای نخواهد آورد.
 
این فعال سیاسی در ادامه پاسخ به این سوال ابراز داشت: من ادعا ندارم که خطا نداریم ولی برای کاهش خطا راهکارهایی وجود دارد مانند نقد پذیری و استفاده از خرد جمعی و فکر نخبگان، بنابراین تصمیم گرفته‌ام در چهل روز فاصله رای آوری و حکم تنفیذ رهبری شبکه نخبگانی تشکیل دهم که به عنوان یک سرمایه اجتماعی دولت در همه طرح‌ها از نقدها و نظرات این گروه استفاده شود.
 
دکتر لنکرانی در پاسخ به سوال چهارم دانشجویان مبنی بر علت مشکل گرانی در کشور گفت: ضعف مدیریت و تحریم هر دو در گرانی‌ها نقش آفرین بودند ولی مهم‌تر از این دو ریشه‌های گرانی است که باید این ریشه‌ها پیدا و درمان شود.
 
وی در جواب این سوال که چرا جبهه پایداری با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری بر وحدت با دیگر احزاب اصولگرا اتحاد برقرار نکرده است، بیان داشت: اصولگرایی حزبی آفت است و سعی ما در جبهه پایداری این است که به شکل گفتمانی حرکت کنیم و معتقدیم که هرفردی با گفتمان انقلاب باید حمایت شود و برای نمونه در مجلس شورای اسلامی ما از افراد داخل تشکیلات کمتر استفاده کرده و از بسیاری از اشخاص خارج از حزب حمایت صورت گرفت.
 
لنکرانی گفت: انتخاب رییس جمهور باید یک نفر اصلح باشد نه افراد ولی در اداره امور کشور حق نداریم بسته باشیم و بلکه باید سلایق مختلف را به کار بگیریم.
 
در ادامه دانشجویی با اشاره به این‌که در طول تاریخ انقلاب مانند جریان آقای هاشمی و اصلاحات تغییر در مواضع را شاهد هستیم و افرادی که به نوعی دشمن بودن در کنارهم قرار می‌گیرند این سوال را مطرح کرد که آیا شعار و برنامه شما حقیقی و کارشناسی شده است یا حالت صوری دارد؟
 
دکتر لنکرانی در پاسخ به پرسش فوق ابراز داشت: این فراز و نشیب مواضع که گاهی 180در جه متفاوت است درستی مبانی این عده در ذهن را مورد تشکیک قرار می‌گیرد؛ برای نمونه به آقای هاشمی در انتخابات مجلس ششم هجمه می برند ولی درانتخابات ریاست جمهوری پشت سر ایشان قرار می‌گیرند که اصل این چرخش‌ها مشکلی ندارد بلکه آنچه مهم است عدم چرخش از اصول برای قدرت است.
 
وی با بیان این‌که برنامه ما در جبهه پایداری که امروز نیز رونمایی شد تلفیقی از تجربه‌های علمی و تجربه‌های عملی و اجرایی است که در کنار هم قرار داده‌ایم، اظهار داشت: تحول در نظام بانکی، رفع زمینه‌های انحصاری اقتصادی و انضباط دولت در نقدینگی سه محور و تمرکز اقتصادی برنامه است.
 
لنکرانی در پاسخ به پرسش هفتم دانشجویان مبنی بر این‌که آیا با وجود انس جوانان با گفتمان انقلاب امکان دارد در صورت پیروزی اصلاحات از این گفتمان ارتجاع صورت گیرد، گفت: متاسفانه ارتجاع یکی از آسیب‌های جدی است و این آسیب مهم اجتماعی به طور ناگهانی رخ نمی‌دهد بلکه از یک زاویه شروع و به مرور زمان گسترده می شود و حتی در صدر اسلام کمتر از پنجاه سال ارتجاع رخ داد و برای رفتن به بهشت جریان کربلا را راه اندازی کردند.
 
وی در ادامه تاکید کرد: خطر ارتجاع همیشه وجود دارد که باید زمینه‌های ارتجاع را از بین برد و این امر با تقوای جمعی تحقق می آید و اگر تقوای جمعی از بین برود این زمینه محقق می‌شود بنابراین اگر افراد در صورت مشاهده اشتباه نزدیکان به جای تذکر توجیه کنند اولین اقدام برای شروع انحراف است.
 
نگران شکست دوباره هاشمی در سن بالا هستیم
 
وزیر دولت نهم در تبیین موضع خود نسبت به آرایش سیاسی انتخابات گفت: حضور آقای هاشمی از یک جهت مثبت و از یک جهت منفی است و جهت مثبت حضور شخص خودشان است که بدون جانشین و فرستاده پا به عرصه گذاشته و امیدواریم که در ادامه نگاه شان را نسبت به امور جامعه روشن کند و جهت منفی این حضور این است که ایشان در کشور زحمت کشیده‌اند و ما دوست نداریم که با این سن ایشان دوباره شکست انتخابات 84 را تجربه کنند.
 
وی بیان داشت: آقای هاشمی طرفدارانی نیز دارند که عده‌ای نیز در موقع ثبت نام در جلوی وزارت کشور حضورپ یدا کردند ولی کشور ایران دارای 78 میلیون جمعیت است و همچنین مطالعات نشان داده که رای منفی نسبت به ایشان زیادتر است لذا نگرانی ما از تکرار 84 است.
 
 گفتمان انقلاب با یک نماینده در صحنه انتخابات حاضر خواهد شد
این فعال سیاسی در ادامه تبیین مواضع خود گفت: سبد آقای مشایی و هاشمی هم پوشانی دارد و همچنین آقای مشایی تایید صلاحیت بشود و یا نشود انتقاد ما نسبت به عملکرد ایشان باقی است و نباید طوری رفتار کند که برای نظام هزینه بر دار باشد، در مورد آقای جلیلی نیز باید بگویم که حضور ایشان مبارک و نشانگر این است که گفتمان انقلاب اسلامی طرفداران بیشتری دارد ولی در نهایت این گفتمان با یک نماینده به میدان خواهد آمد.
 
این نامزد جبهه پایداری در جواب این سوال که هزینه تبلیغاتی خود را از کجا تامین می‌کند، بیان داشت: تا به امروزهزینه ای زیادی نداشتم که از عهده آن برنیایم و بیشتر هزینه‌ها برای خرید بلیط صرف شده است و از این به بعد به حسب مقتضیات خرج خواهم کرد و به نظر ما مردم با قلب شان رای خواهند داد نه با چشمان شان و افرادی که فکر می‌کنند با بنر نتیجه می گیرند دراین دوره به اشتباهشان پی خواهند برد.
 
لنکرانی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر این‌که هم حزبی بودن یا تخصص ملاک در انتخاب کابینه است، گفت: از سال‌های گذشته این سوال مطرح بود که تعهد و تخصص کدام اولویت دارد که خوشبختانه امروز افراد متخصص متعهد وجود دارد و در تشکیل دولت یازدهم با معیار توان و تعهد از شخصیت‌های حقیقی دعوت می‌کنم و صرف کدام حزب بودن حتی جبهه پایداری ملاک نیست.
 
وی در جواب این سوال که امکان ائتلاف با آقایان جلیلی و زاکانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: تلاش داریم گفتمان انقلاب اسلامی با یک پرچمدار حرکت کتد هرچند برخی شواهد نشان می‌دهد عده ای تلاش کردند آرایشی ایجاد کنند که تفرقه حاصل شود ولی ما تشتت را نمی پذیرم و یک حضور آگاهانه و متحدانه را رقم خواهیم زد.
 
اسلامی شدن دانشگاه در تفکیک جنسیتی خلاصه نمی شود
 
این فعال سیاسی در بیان نظرش نسبت به تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها ابراز داشت: خلاصه ساختن اسلامی شدن دانشگاه‌ها به تفکیک جنسیتی رویکردی اشتباه است، بلکه درنگاه حداکثری تحصیل باید ما را به خداوند نزدیک بکند و یاری رسان افراد در میسر عبودیت باشد و در هدف میانه نیز علم دانشگاهی باید علم نافع و رافع مشکلات جاری کشور باشد.
 
وی ادامه داد: تفکیک جنسیتی در جاهایی که امکام پذیر است طبق مقالات جهانی برای بهره بردای بیشترعلمی امری مطلوب است.
 
در پایان این نشست درگیری و برخورد فیزیکی بین برخی از دانشجویان به وجود آمد.
 
دکتر لنکرانی ضمن دعوت حاضران به رعایت آرامش، گفت: در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی عده‌ای خدمت آیت الله مصباح آمدند و از ایشان نسبت به عدم ائتلاف این جبهه با دیگر اصولگران انتقاد کردند که علامه مصباح در جواب این عده فرمودند که بنده رهبر این جبهه نیستم که این سخن موجب سوء استفاده دشمن شد و همه جا طرح کردند که علامه مصباح از این حزب جدا شده است اما آیت الله مصباح علت بیان این فرمایش را این گونه مطرح ساختند که همه بدانند در این کشور فقط یک رهبر وجود دارد.
 
وی با بیان این‌که طبق فرمایش امام راحل در صحیفه در صورتی که همه مردم به یک فرد رای دهند ولی موجب تنفیذ رهبری نباشد این طاغوت است، افزود: آیت الله مصباح همیشه  توصیه می‌کنند که مراقب باشید و فقط در مسیر منویات رهبری حرکت کنید./921/ز503/ج
ارسال نظرات