۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۶۶۴۷۲

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه گرمی و برگزاری کارگاه آموزشی روحانیان استان اردبیل از مهم ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مدیر جدید مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان گرمی با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل، موسس و اعضای هیات امنای این مدرسه علمیه معرفی شد.


حجت‌الاسلام یداله صفری، موسس مدرسه علمیه خواهران حضرت ولی عصر(عج) گرمی در این مراسم با تقدیر از زحمات سرپرست این مدرسه علمیه خانم همرنگ و معاونان وی اظهار داشت:‌ مدیریت جدید نیز باید در جهت پیشبرد هرچه بیشتر اهداف علمی و معنوی مدرسه بکوشد.


حجت‌الاسلام عبدالله بیدار، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل نیز از موفقیت‌های این مدرسه در سطح کشور اظهار خرسندی کرد و خانم حکیمه نوری را به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) گرمی معرفی و حکم وی را اعطاء کرد.


نخستین کارگروه حجاب و عفاف در دانشگاه تبریز برگزار شد


محمدرضا حسین زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز در نخستین جلسه کارگروه حجاب و عفاف در سال جدید از ابلاغ و معرفی اعضای کمیته های فرهنگی در دانشکده ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد که برگزاری منظم جلسات این کمیته ها گامی موثر در جهت اعتلای فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاه باشد.


حجت الاسلام احمد حمیدی، مدیر اجتماعی دانشگاه تبریز نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته در سطح دانشگاه در حوزه حجاب و عفاف طی یکسال گذشته گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف، برگزاری سلسله نشست های دانشجویی، تدوین استانداردهای پوشش و برگزاری کارگاه آموزشی فاطمیت حضرت زهرا(س) از جمله این برنامه بوده است.


وی در ادامه ایجاد زیرساخت ها و زمینه های مناسب جهت تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف، ارائه طرح ها و ایده های نو در زمینه ی حجاب و عفاف و نشر آن در سطح جامعه، آموزش نیروهای متعهد و معتقد با هدف تاثیرگذاری در فضای مجازی و رسانه ای را از اهداف تشکیل جلسات این کارگروه برشمرد.


بر اساس این گزارش، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، معاون دانشجویی، مسوول نهاد نمایندگی رهبری، مدیر اجتماعی، مدیر فرهنگی، مشاور رییس دانشگاه در امور زنان، مسوولان بسیج اساتید و بسیج کارکنان ، مدیر حراست و نمایندگانی از تشکلهای دانشجویی دانشگاه اعضای این کارگروه می باشندکه زیر نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به فعالیت می پردازد.


برگزاری مسابقه حفظ قرآن در مدرسه الزهرا(سلام الله علیها) میاندوآب


زیبا پرهیزگار مدیر مدرسه علمیه الزهرا‌(س) میاندوآب از برگزاری مسابقه حفظ قرآن کریم به همت معاونت فرهنگی این مرکز علوم دینی خبر داد و اظهار داشت: این مسابقه با حضور شماری از حافظان سه و پنج جزء قرآن کریم برگزار شد.


وی هدف از اجرای این مسابقات را ایجاد رقابت سازنده میان طلاب برای شکوفایی استعدادهای حافظان قرآن اعلام کرد و ادامه داد: طبق تعالیم اسلام و اهل‌‌بیت(ع) حافظان و حاملان قرآن در قیامت بر فراز منبرهایی از نور قرار می‌گیرند و از خاصان درگاه الهی هستند.


کارگاه آموزشی روحانیان استان اردبیل برگزار شد


علی دژبانی، کارشناس آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی اردبیل از ب
رگزاری کارگاه آموزشی شیوه نوین تبلیغ دینی ویژه روحانیون مستقر و طرح هجرت اردبیل خبر داد و اظهار داشت: این کارگاه به منظور ارتقای سطح آگاهی روحانیان با شیوه های نوین تبلیغی دینی و ارائه مسائل روز جامعه و راهکارهای تبلیغ موفق در بین اقشار مختلف مردم، کارگاه آموزشی شیوه های تبلیغ دینی ویژه روحانیان مستقر و طرح هجرت اردبیل برگزار شد.


وی به سرفصل های آموزشی این کارگاه اشاره کرد و افزود: نیاز سنجی تبلیغ، جامعه شناسی تبلیغ، انواع روش های نوین تبلیغ، رویکرد قرآنی در تبلیغ، نیاز های تبلیغ، تبلیغ و خانواده و... از جمله مباحثی بودند که طی 2 روز با حضور استاد اعزامی از تهران برای مخاطبان ارایه شد./935/د101/س

ارسال نظرات