۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۶۶۶۵۰
حجت الاسلام فخری خبر داد؛

اعزام 100 روحانی به مراسم‎های اعتکاف آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از اعزام یکصد مبلغ دینی به مراسم های اعتکاف در مساجد استان خبر داد.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام سید محمدفخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: یکی از مناسبت های پر فیض و معنوی ماه رجب آیین اعتکاف است که امسال با حضور یکصد روحانی و مبلغ دینی زن در مساجد استان برگزار می شود.

 

وی قرائت ادعیه های ویژه اعتکاف، اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم سخنرانی دینی، برگزاری کلاس اخلاق، برگزاری مراسم دعا، برگزاری گفتمان دینی، ختم قرآن، حلقه های معرفت و مسابقه کتابخوانی را از جمله برنامه های  مبلغان در مراسم اعتکاف سال جاری عنوان کرد.

 

این مسؤول با بیان این که ثبت نام از علاقه مندان شرکت در مراسم اعتکاف از چهارم رجب آغاز می شود و تا 12 رجب ادامه دارد، افزود: علاقه مندان برای نام نویسی می توانند به حوزه های علمیه و یا ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستانها مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام فخری ادامه داد: سال گذشته  44 مسجد پذیرای هفت هزار معتکف در استان بود که پیش بینی می شود این تعداد امسال به هشت هزار نفر افزایش یابد.

 

وی با اشاره به استقبال پر شور بانوان از مراسم معنوی اعتکاف، یادآور شد: سال گذشته از هفت هزار معتکف استان بیش از پنج هزار و 500 نفر بانوان بودند.

 

حجت الاسلام فخری از آماده سازی پنجاه مسجد در استان برای برگزاری آیین های ویژه ماه رجب و اعتکاف خبر داد و افزود: در شهرستان ارومیه مساجد امام حسین (ع) و موسی بن جعفر (ع) ویژه بانوان و مصلی امام خمینی  (ره) ارومیه و مسجد علی بن ابی طالب (ع) ویژه آقایان ساماندهی شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در شهرهای دیگر استان نیز مصلی ها و مساجد جامع پذیرای معتکفان خواهد بود./936/ت302/ب

ارسال نظرات