۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۶۶۸۵۹

مجموعه 12 جلدی پاسخ به شبهات منتشر می شود

خبرگزاری رسا ـ کتاب «528 شبهه و پاسخ علمای دین» که به شبهات گوناگون و پاسخ به آن ها می پردازد تا یک ماه آینده منتشر می شود.
کتاب

 

محمد رضا محمد شوشتری، نویسنده کتاب «528 شبهه و پاسخ علمای دین»، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سرفصل های این کتاب اظهار داشت: این کتاب در 12 جلد و با موضوعات خداشناسی، نبوت، امامت و معاد تألیف شده است.

وی با بیان این که جلد نخست این کتاب در زمینه پاسخ به شبهات خداشناسی تألیف شده است، خاطرنشان کرد: در جلد نخست کتاب 528 شبهه و پاسخ علمای دین به بررسی، نقد و پاسخ به شبهات پیرامون موضوع توحید و خداشناسی پرداخته شده که از مهم ترین آن ها اثبات وجود خداوند متعال است.

وی با بیان این که شبهات همان‌گونه که مطرح می‌شوند در این مجموعه ارائه شده‌اند، افزود: برخی از افراد مجموعه‌های شبهات را نگارش اما در مقام ارایه، شبهه را نرم می‌کردند، به نوعی که با آن شبهاتی که در جامعه مطرح بود متفاوت بود اما در این مجموعه تلاش شده شبهات به همان صورت حقیقی آورده شود.

محمد شوشتری همچنین جلد دوم این کتاب را ویژه رد و پاسخ به شبهات درباره پیامبران الهی عنوان کرد و گفت: شبهات گوناگونی پیرامون پیامبران الهی وجود دارد که امروزه از مهم ترین آن ها نداشتن عصمت است که در این کتاب تلاش شده پاسخ قانع کننده ای داده شود.

نویسنده کتاب 528 شبهه و پاسخ علمای دین در ادامه با اشاره به دیگر جلدهای این کتاب تصریح کرد: دین و اسلام، معاد و جهان آخرت، تشیع، رهبری و ولایت فقیه، مهدویت، قرآن کریم، حقوق زن،‌ مناظرات ائمه علیهم السلام، امامت و آخرین جلد این مجموعه به شبهات در زمینه های گوناگون می پردازد.

وی یادآور شد: برای پاسخ‌ به شبهات در این مجموعه از نظرات و پاسخ های شهید مطهری، علامه طباطبایی، آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله‌ مکارم شیرازی و دیگر بزرگان دین استفاده شده است.

نویسنده کتاب 528 شبهه اعتقادی و پاسخ علمای دین با بیان این که گردآوری و تألیف این مجموعه یک سال طول کشید، گفت: در طول یک سال، فعالیت های پژوهشی تحقیقاتی بیشتری صورت گرفته و ثمره این تلاش تألیف کتابی کاربردی و مفید بود.

وی به منابع گردآوری شده در این مجموعه اشاره کرد و ابراز داشت: از آنجایی که حجم گسترده‌ای از اطلاعات در این مجموعه گنجانده شده است، در بخش‌های گوناگون، منابع فراوانی مورد استفاده قرار گرفته که برای تهیه این مجموعه به بیش از 2 هزار منبع از کتب و منابع اسلامی مراجعه شد.

نویسنده کتاب 528 شبهه اعتقادی و پاسخ علمای دین افزود: کار چاپ و انتشار این کتاب انجام شده که پیش بینی می شود تا یک ماه آینده به انتشار برسد.

محمد شوشتری با بیان این که امروزه قدرت خرید مردم کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: بالا بودن قیمت کاغذ و کتاب امروزه به یک معضلی مهم تبدیل شده که تلاش می شود کتاب پاسخ شبهات با حداقل قیمت وارد بازار و در دسترس علاقه مندان قرار گیرد.

گفتنی است محمدرضا محمدشوشتری، نویسنده کتاب 528 شبهه و پاسخ علمای دین هم‌ اکنون طلبه پایه 5 حوزه علمیه امام خمینی(رحمةالله علیه) اهواز است./9458/ت302/ق

ارسال نظرات