۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۶۶۹۱۸
همزمان با شصت‌وپنجمین سالروز روز نکبت؛

کنفرانس آرمان فلسطین امروز در قاهره برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس اصول و آرمان فلسطین تحت عنوان «کنفرانس ملی برای حفظ اصول فلسطین در شصت‌وپنجمین سالروز اشغال فلسطین» امروز در قاهره آغاز به کار می‌کند.
طلعت عفيفي وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، طلعت عفیفی، وزیر اوقاف مصر و صلاح سلطان، دبیرکل شورای عالی اسلامی امروز چهارشنبه کنفرانس اصول و آرمان فلسطین در سایه اصول انسانی را افتتاح می‌کنند.

 

این کنفرانس یک روزه است و تعدادی از شخصیت‌های اسلامی که به منازعه عربی-اسرائیلی اهتمام دارند در این کنفرانس شرکت می‌کنند.

 

از جمله این شخصیت‌ها نصر فرید واصل، محمد سلیم العوا، محمود الزهار، محمد محسوب، راغب السرجانى، عطا الله حنا، عبد القادر یاسین و عبد الله الأشعل است.

 

قرار است در این کنفرانس همچنین از مرحوم «عبدالوهاب المسیری» و «عصمت سیف‌الدوله» تجلیل شود.

 

از سوی دیگر تعدادی از گروه‌های اسلامی، انقلابی و سیاسی مصر با شعار «تجمع در مرز» و تحت عنوان «کاروان فجر» از میدان لبنان به سمت مرز فلسطین و گذرگاه رفح راهپیمایی برگزار می‌کنند.

 

این کاروان متشکل از حزب اسلامی، جبهه انقلابی حمایت از انقلاب و ائتلاف عمومی انقلاب و گروه‌های ملی برای حمایت از ملت فلسطین است و قرار است در مسیر راهپیمایی خود در العریش گروه‌های ملی، ناصری و رهبرانی از حزب کرامه نیز به آنها بپیوندند.

 

روز نکبت (یوم النکبه) روزی است که با بیرون راندن صدها هزار فلسطینی از سرزمین مادری شان و اشغال اراضی آنها از سوی صهیونیست ها ، رژیم جعلی صهیونیستی در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ با پشتیبانی برخی کشور های غربی تاسیس شد./980/ب102/د

ارسال نظرات