۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۶۶۹۹۶
حداد عادل:

حمایت خاتمی از هاشمی تأمل برانگیز است

خبرگزاری رسا ـ عضو ائتلاف پیشرفت در جمع دانشجویان تبریز گفت: خاتمی با استفاده از انتقاد به هاشمی رییس‌جمهور شد، حال چطور شده که از وی حمایت می‌کند، مسأله ای تأمل برانگیز است.
غلامعلي حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، غلامعلی حداد عادل، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه به تشریح اهداف و انگیزه های اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و اظهار داشت: حمایت اصلاح طلبان از هاشمی جای تأمل و سؤال دارد، خاتمی با استفاده از انتقادات به هاشمی رئیس‌جمهور شد، حال چطور شده که از وی حمایت می‌کند.


حداد عادل ادامه داد:  باید اعتراف کنم که اصلا احتمال این که هاشمی رفسنجانی با توجه به شرایط فیزیکی ایشان، آن هم در سن 80 سالگی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند را نمی‌دادم، مسأله دیگری که جای تعجب و سؤال دارد این است که آقایان اصلاح‌طلب که در دوران خاتمی و مجلس ششم همواره مواضع تندی علیه هاشمی داشتند، امروز چگونه از وی حمایت می‌کنند.


وی با اشاره به مقالات، یادداشت ها و گزارش های انتقادی تند اصلاح طلبان در روزنامه های کثیرالانتشار نسبت به هاشمی رفسنجانی گفت: این امر تا جایی پیش رفت که آقای خاتمی از همین امر استفاده کرد و برای خود رأی جمع کرد و رئیس‌جمهور شد، حال یا اصلاح‌طلبان عوض شده اند و یا هاشمی، آیا دشمنان دیروز دوستان امروز شده‌اند؟.


کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همین حرکت‌ها امروز برای همه سئوال ایجاد کرده است اینکه تا دیروز مخالف کسی باشی اما امروز یار و یاورش شوی تامل برانگیز است یا اصلاح ‌طلبان عوض شدند یا آقای هاشمی.


عضو ائتلاف پیشرفت افزود: احتمال دارد اصلاح طلبان با توسل به سابقه و شهرت آقای هاشمی می‌خواهند پیروز میدان شده و پیروزی را در نهایت به نام اصلاحات ختم کرده و دوباره وارد میدان شوند، البته در مقابل اصولگرایان به دنبال وحدت و معرفی کاندیدای واحد هستند، چرا که این امر در شرایط فعلی اهمیت دو چندان پیدا کرده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که هنوز فرصت توبه برای اصلاح طلبان وجود دارد، افزود: اگر اصلاح‌طلبان اشتباهات خود را قبول کرده و به نظام و قانون پایبند باشند، می‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند. معتقدم اگر اشتباهی از سوی اصلاح‌طلبی صورت گرفته باید آن را پذیرفته و به آن اعتراف کند.


حدادعادل در پایان با تأکید بر این‌که فتنه‌گری و اصلاح‌طلبی دو مقوله متفاوت هستند، گفت: اصلاح‌طلبی که در چارچوب قانون حرکت کرده و نظام اسلامی را می‌پذیرد، می‌تواند در گردونه رقابت‌ها باشد، بعید می‌دانم که صلاحیت همه اصلاح‌طلبان رد شود در حالی که فتنه‌گری و شرایط حضور در عرصه‌های رقابت چیز دیگری است./935/پ202/س

ارسال نظرات