۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۶۷۰۶۸
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

مدیریت تبلیغ، یکی از دستاوردهای تبلیغ گروهی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه یکی از ویژگی‌های مهم گروه‌های تبلیغی را شناسایی و کارکرد استعدادهای حوزوی دانست و گفت: تشکیل گروه‌های تبلیغی آثار فراوانی دارد که مدیریت تبلیغ یکی از آثار آن است.
حجت الاسلام نبوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن نبوی معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه در همایش گروه‌های تبلیغی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، با اشاره به تشکیل گروه‌های تبلیغی در حوزه علمیه، گفت: تشکیل گروه‌های تبلیغی آثار فراوانی دارد که مدیریت تبلیغ یکی از آثار آن است.
وی با تأکید بر این‌که تشکیل گروه‌های تبلیغی، فعال شدن ظرفیت‌های مختلف تبلیغ  را به دنبال دارد، ابراز کرد: مدیریت متمرکز توان استعداد یابی و به کار گیری آنها را ندارد و انسجام گروه‌های تبلیغی برکتی برای حوزه‌های علمیه محسوب می‌‌شود.
حجت‌الاسلام نبوی یکی از ویژگی‌های مهم گروه‌های تبلیغی را شناسایی و کارکرد استعدادهای حوزوی دانست و اظهار کرد: فعال شدن ظرفیت تبلیغی طلاب در قالب گروه‌ها از دیگر دستاوردهای تشکیل این گروه‌های تبلیغی است.
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه یکی از آسیب‌های گروه‌های تبلیغی را پیدا نکردن جایگاه اصلی خود، دانست و گفت: سامان دهی گروه‌های تبلیغی یکی از اقدامات ما است که در مراحل نخست آن هستیم.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های تبلیغی، گفت: گروه‌های تبلیغی در بخش‌های دانش آموزی، دانشجویی، مناطق آسیب پذیر فرهنگی و اماکن عمومی در حال فعالیت و ترویج دین هستند.
حجت‌الاسلام نبوی با اشاره به اهمیت کار گروه‌های تبلیغی، بیان داشت: در برخی از مناطق کشور اگر مبلغان به صورت گروهی و سازمانی ورود پیدا نکنند از تأثیرگذاری کم‌تری برخوردار خواهد بود.
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه بر ضرورت استفاده از نیروهای کارآمد در گروه‌های تبلیغی تأکید کرد و اظهار داشت: مبلغان باید دارای کارآمدی و تجربه در زمنیه‌های مختلف باشند تا در فضاهای مختلف تبلیغی بتوانند به بهترین شکل عمل کنند و اثرگذار باشند.
وی با بیان این‌که حضور در بخش‌های مختلف تبلیغی نیاز به آموز‌ش‌های متناسب با آن فضاها دارد، ابراز کرد: از این رو تشکیل گروه‌ها باید مشخص و تعریف شده باشد و برای تحقق این امر اداره کل همکاری‌های تبلیغی باید به گروه‌ها کمک کند.
حجت‌الاسلام نبوی ادامه داد: نیازهای تبلیغی گستردگی فراوانی دارند و باید پس از دوره‌های تبلیغی با ارزیابی‌های لازم نیازهای بعدی و نقاط ضعف را مشخص کنند.
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه هدف گذاری گروه‌ها برای ادامه فعالیت را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: اگر هدف گذاری صورت گیرد از اقدامات پراکنده که برخی از گروه‌ها انجام می‌دهند و خروجی ندارد، جلوگیری می‌شود.
وی بیان داشت: گروه‌های تبلیغی باید با سازمان‌های مختلف ارتباط داشته باشند تا بتوانند در دراز مدت کمک‌های آنها را جذب کنند.
حجت‌الاسلام نبوی با بیان این‌که اگر گروه‌ها بر روی یک مأموریت تمرکز کنند، بازدهی بیشتری خواهند داشت، افزود: امیدواریم با توجهات الهی بتوانیم گروه‌های تبلیغی را به سامان دهی برسانیم./927/پ202/پ
ارسال نظرات