۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۶۷۰۹۹

ده‌ها فلسطینی در سالروز «یوم‌النکبه» زخمی شدند

خبرگزاری رسا ـ منابع فلسطینی گزارش دادند که در نتیجه درگیری‌ها بین نظامیان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در کرانه باختری و قدس شرقی که در سالروز «یوم النکبه» رخ داد، ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.
طرفداران فلسطين در انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری سما، در حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به منطقه باب العمود (یکی از دروازه های قدس قدیمی) و راهپیمایی شصت و پنجمین سالروز فاجعه اشغال فلسطین(روز نکبت) ده ها تن زخمی و 5 نفر نیز زخمی شدند.

 

بر اساس این گزارش تنش شدید در بخش قدیمی قدس و مسجدالاقصی وجود داشت و همه کارکنان مسجدالاقصی، طلاب علم و نمازگزاران به حال آماده‌باش درآمده و با شعار الله اکبر خشم خود را از یورش‌های مکرر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی بیان داشتند.

 

در استان الخلیل نیز ده‌ها نفر از شهروندان در جریان درگیری با نیروهای اشغالگر در اردوگاه العروب و شهرک بیت امر مورد اصابت گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور قرار گرفته و زخمی شدند.

 

محمد خمیس از نیروهای جمعیت هلال احمر فلسطین در این باره گفت که 18 شهروند مورد اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفته و ده‌ها نفر نیز در جریان درگیری بین نظامیان صهیونیست با جوانان فلسطینی در ورودی اردوگاه در مجاورت خیابان القدس-الخلیل از هوش رفتند.

 

در همین راستا محمد عوض، هماهنگ‌کننده کمیته مردمی برای مقاومت در برابر شهرک‌سازی در شهرک بیت‌امر گفت که درگیری‌ها بین نیروهای اشغالگر و جوانان فلسطینی در منطقه بیت زعتا در شرق شهرک بیت‌امر یک جوان 19 ساله هدف گلوله از ناحیه سر قرار گرفت.

 

همچنین درگیری‌هایی بین نظامیان صهیونیست و اهالی دو منطقه خرسات و الطبقه در جنوب الخلیل رخ داد.

 

منابع امنیتی گفتند که شهروندان فلسطینی خودروهای نظامی صهیونیستی را هدف پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف قرار دادند که سبب واژگونی و به آتش کشیده شدن یکی از این خودروها شد.

 

نیروهای اشغالگر همچنین تعدادی از جوانان در این منطقه را بازداشت کردند و در استان بیت لحم نیز تعدادی از شهروندان در جریان درگیری‌ها در شهرک الخضر در جنوب بیت لحم دچار خفگی شدند.

 

در همین رابطه «احمد صلاح» هماهنگ‌کننده کمیته مقاومت در برابر دیوار حایل و شهرک‌سازی در الخضر گفت که نظامیان صهیونیست به سمت جوانان تظاهرات‌کننده در منطقه «باکوش» گاز اشک‌آور و بمب صوتی پرتاب می‌کردند که منجر به زخمی شدن تعدادی از شهروندان شد.

 

از سوی دیگر «عبدالحلیم جعافره» مدیر اورژانس جمعیت هلال احمر اظهار داشت که «محمد ابوعجمیه» (30 ساله) در جریان ارائه خدمات به مجروحان، در اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شد.

 

همچنین تظاهراتی در شمال رام‌الله در مقابل زندان عوفر برگزار شد و طی آن درگیری‌هایی بین ده‌ها جوان فلسطینی و نظامیان صهیونیست رخ داد./980/ب101/د

ارسال نظرات