۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۶۷۲۰۴
حجت الاسلام والمسلمین جعفری:

تعدد کاندیداها موجب سردرگمی مردم نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمان گفت: نام‌نویسی افراد شاخص با سلایق متفاوت نشان از رشد سیاسی جامعه بوده و ما نباید این را سبب سردر‌گمی مردم بدانیم، زیرا مردم بصیر و فهیم ما به خوبی از این تفاوت دیدگاه‏ها آگاه هستند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد يحيي جعفري نماينده ولي فقيه در کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری، امام جمعه کرمان، امروز در خطبه‏های نماز جمعه که در مصلای امام علی(ع) این شهر برگزار شد، گفت: یکی از مهم ترین مسائل امروز جامعه ما آمادگی برای حضور حداکثری در انتخابات است و در این راه از هیچ کوششی نباید فروگذار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با بیان این که دشمن در صدد است انتخابات ما را به تأخیر بیاندازد، گفت: این نقشه دشمنان به یقین منجر به شکست خواهد شد و ملت ما پیروز واقعی این میدان خواهند بود.

وی همچنین گفت: ثبت نام‌نویسی افراد شاخص با سلایق متفاوت نشان از رشد سیاسی جامعه بوده و ما نباید این را سبب سردر‌گمی مردم بدانیم، زیرا مردم بصیر و فهیم ما به خوبی از این تفاوت دیدگاه‏ها آگاه هستند.

امام جمعه کرمان با اشاره به انتخاب کاندیدای اصلح و لایق‏تر گفت:‌ با وجود این که شرکت در انتخابات یکی از مهم‏ترین وظایف مردم است، انتخاب اصلح نیز یکی از واجبات است که با تحقیق و بررسی فراوان از سوی خود شخص حاصل می‏شود.

وی در ادامه اظهار داشت: قانون ریاست جمهوری باید اصلاح شود و در آن شرایط دقیق‏‏تر و مهم‏تری لحاظ شود، تا رییس جمهور آینده لایق‏ترین فرد جامعه برای این سمت باشد.

نماینده ولی فقیه در کرمان گفت:‌ همه باید تابع قانون باشیم و در این مسیر سلایق شخصی خود را دخیل نکنیم زیرا این باعث ایجاد فتنه و بی نظمی در جامعه می‏شود.

وی با تبریک ولادت امام محمد تقی(ع) و اشاره به روایتی از امام جواد (ع) درباره رعایت تقوا، گفت:‌ اگر همه افراد جامعه حتی به یک روایت این معصومین عمل کنند، بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما حل شده و جامعه ما رو به سوی کمال بیشتری خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری همچنین ابراز کرد: هر چند در روایات نسبت به بخشش و کرامت نسبت به دیگران سفارش زیادی شده است، اما این را باید در نظر داشته باشیم که گاهی گذشت از گناه دیگران به صلاح نیست و موجب رواج پیدا کردن گناه یا عادت زشتی در جامعه می‏شود.

وی با اشاره به 27 اردیبهشت روز روابط عمومی و ارتباطات وظیفه روابط عمومی‏ها را سنگین برشمرد و تأکید کرد: اطلاع رسانی و شفاف سازی کارهای نهادها سبب افزایش اعتماد مردم به مسؤولان و دستگاه‏های دولتی شده و در نتیجه رضایت مردم از خدمات بیشتر می‏شود.

امام جمعه کرمان با بیان این که نماز جمعه یکی از اعمال سیاسی، عبادی عمومی است، گفت: باید در خطبه‏های نماز جمعه مطالبی مطرح شود که قابل فهم برای همه بوده و مسائل روز جامعه را برای مردم تبیین کند.

وی همچنین حلول ماه رجب را تبریک گفت و اظهار کرد: ماه رجب ماه خودسازی است و این یکی از مهم‏ترین وظایف هر مسلمانی به شمار می‏آید که در دین ما بر آن تأکید بسیاری شده است.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به حضور پرشور مردم و  به خصوص جوانان در مراسم معنوی اعتکاف، خاطر نشان کرد: اعتکاف یکی از مسائل مهم کشور ما است و حضور با نشاط جوانان در این برنامه معنوی باعث افتخار ما است.

وی همچنین گفت:‌ حرکت جهادی و حماسی جوانان کشورمان در بی نیاز کردن کشور عزیزمان ایران، از کشورهای بیگانه مصداق این روایت از امام جواد(ع) است که فرمودند عزت مؤمن در بی نیازی از دیگران است./9702/پ201/س

ارسال نظرات