۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۱۶۷۷۱۲
کارشناسان سوال می کنند؛

چرا آمریکا به برمه باج می دهد

خبرگزاری رسا ـ تظاهرات کنندگان که از کشتار بیرحمانه و غیر انسانی مسلمانان در برمه به شدت عصبانی هستند؛ قرار است دوشنبه نیز مقابل کاخ سفید اعتراضات وسیعتری را سامان دهند.
برمه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا،به نقل از  صدای آمریکا در پی سفر تین سین رییس جمهور برمه به ایالات متحده و دیدار وی از ساختمان شبکه صدای آمریکا، گروهی از مدافعان حقوق بشر در مقابل این ساختمان تجمع و دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات کنندگان که از کشتار بیرحمانه و غیر انسانی مسلمانان در برمه به شدت عصبانی هستند؛ قرار است  دوشنبه نیز مقابل کاخ سفید اعتراضات وسیعتری را سامان دهند.

شایان ذکر است بسیاری از کارشناسان امور بین الملل ضمن اعتراض به اقدامات دولت آمریکا در قبال برمه؛ خواستار پاسخ صریح دولت ایالات متحده به پرسش های زیر شده اند:


1- هدف از لغو تحریم های دولت برمه توسط آمریکا چه بوده است؟


2- با وجود کشتار مسلمانان و سکوت دولتمردان، برمه به کدام خواست آمریکا جواب مثبت داده است که باعث لغو تحریم ها از آن کشور شده است؟


3- چگونه است که همزمان با آغاز فجایع ضد بشری علیه مسلمانان، آمریکا لغو تحریم ها علیه برمه را اعلام می کند؟


4- چرا پس از گذشت یک سال از آغاز آن فجایع، اکنون مقامات آمریکا به فکر فشار هرچند ظاهری بر دولت برمه افتاده اند؟


5- علت عدم تحریم مجدد برمه از سوی آمریکا با وجود نقض مکرر حقوق بشر در آن کشور چیست؟


6- آیا جز این است که آمریکا قصد دارد در ازای ایجاد پایگاه نظامی در برمه و در همسایگی چین، به دولت آن کشور امتیازی داده باشد؟


7- آیا خلاف این است که اقدامات کُند دولت برمه برای رسیدگی به وضع مسلمانان آن کشور باعث حذف صورت مسئله و نه حل بحران می شود؟
/1421/9161/خ

ارسال نظرات