۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۶۸۴۶۹

با حضور وزیر ارشاد سه کتاب با موضوع صائب تبریزی رونمایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برپایی کنگره ملی صائب تبریزی، 3 کتاب با موضوع این شاعر با حضور «سید محمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می‌شود.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «سید محمد حسینی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: مجموعه مقالات کنگره تحت عنوان کتاب شناسنامه صائب تبریزی، گزیده شعر صائب تبریزی و شاعران سبک هندی و دیدار رهبر معظم انقلاب با شاعران انقلاب اسلامی سه کتابی است که رونمایی خواهند شد.


وی رونمایی از تمبر یادبود صائب تبریزی، تجلیل از برگزیدگان صاحب مقالات برتر کنگره، تجلیل از پیشکسوتان شاعران شعر اخلاقی، تجلیل از جایگاه علمی ادبی استاد زنده‌یاد محمد قهرمان که یک صائب‌پژوهش بی‌مانند در عصر ما بود را از دیگر برنامه‌های نخستین کنگره ملی صائب تبریزی برشمرد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: در کنار برپایی این کنگره، نمایشگاهی نیز از نسخ خطی و چاپی دیوان صائب تبریزی برپا می‌شود.


حسینی همچنین گفت: در این راستا غرفه آثار پژوهشی و کتب منتشر شده درباره صائب، غرفه پایان‌نامه‌ها درباره صائب تشکیل شود.


وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی همچنین از برپایی غرفه خوشنویسی آثار و اشعار صائب، برپایی غرفه خیابان هنر، برپایی غرفه‌ای از دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب پیرامون صائب، پخش کلیپ، سخنرانی، نشست‌های تخصصی با حضور شاعران داخلی و هندی را از دیگر برنامه‌های کنگره ملی صائب تبریزی برشمرد.

 

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به برگزاری برنامه‌های متنوع و مختلف درباره صایب تبریزی اشاره و گفت: باتوجه به اهمیت و شخصیت این شاعر اخلاقی  برنامه‌هایی نیز در اصفهان و تبریز تبریزی برگزار خواهد شد.

 

نشست خبری «سید محمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رسانه‌ها روز شنبه با حضور نمایندگان رسانه‌ها در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی برگزارشد.

 

در این مراسم محمد علی منفرد مشاور وزیر ارشاد و رئیس حوزه وزارتی، مجید صحاف مشاور وزیر ارشاد و رئیس مرکز روابط عمومی وزارتخانه و حجت الاسلام زمانی دبیر کنگره ملی صائب تبریزی هم حضور داشتند./966/د102/ق

ارسال نظرات