۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۶۸۵۴۴

کتاب «دیدار فضل بن شاذان با امام رضا» منتشر شد

خبرگزاری رسا - بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، کتاب «دیدار فضل بن شاذان با امام رضا علیه السلام» نقدی بر معرفه الحدیث، اثر مهدی بیات مختاری را، در قطع وزیری در دو هزار نسخه چاپ و منتشر کرد.
کتاب ديدار فضل بن شاذان با امام رضا عليه السلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، کتاب حاضر، فضل بن شاذان را متولد حدود سال 180 هجری و پیش‌تر از آن می‌داند که در نتیجه می‌تواند از امام رضا علیه السلام به نقل روایت بپردازد.

 

نویسنده، موضوع صحت روایت فضل بن شاذان از امام رضا علیه السلام را تقویت و بلکه امری مسلم و در مرز قطعی بودن لحاظ کرده و ادله و براهینی را برای تامین این هدف آورده و توانسته با تصدیق و همگام‌بودن این موضوع با حقیقت، بنیاد و شالوده فقه شیعه را از به چالش کشیدن، برهاند.

 

این کتاب در هفت فصل با عناوین «امام رضا علیه السلام و فضل بن شاذان در نیشابور»، «تولد فضل بن شاذان پس از شهادت امام رضا علیه السلام»، «طرق مشایخ بزرگ شیعه بالعلل و استواری سند آن»، «منزلت علی بن محمد بن قبتیه راوی حدیث العلل»، «حیات برخی از استادان و شاگردان فضل تاییدی بر صحابی بودن وی»، «قراین تاریخی– رجالی در معاصر بودن ابن شاذان با امام رضا علیه السلام»، «محمد بن سنان و تفاوت پاسخ های مسائل وی باالعلل فضل بن شاذان»، تدوین شده است./934/د102/ق

ارسال نظرات