۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۶۸۸۵۷
9 خردادماه؛

مجتمع ناشران قم با حضور رییس مجلس افتتاح می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مجتمع ناشران قم با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی آغاز به کار می‌کند.
سيدمحمود حسيني، مديرعامل شرکت ناشران نشست خبري سيدمحمود حسيني، مديرعامل شرکت ناشران مجتمع ناشران قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمحمود حسینی، مدیرعامل شرکت ناشران، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری، از افتتاح رسمی مجتمع ناشران قم با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و سیدمحمدحسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در تاریخ 9 خردادماه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه ساخت مجتمع ناشران از سوی بخش خصوصی به مدت پنج سال طول کشید و هزینه ساخت آن از طریق تسهیلات سیستم بانکی و برخی به صورت بلاعوض تأمین شده است، گفت: این مجتمع دارای دو فضای نمایشگاهی و یک فضای تجاری است که دو فضای نمایشگاهی آن صرفا برای عرضه کتاب بوده و 40 درصد از واحدهای آن نیز برای شهرداری است.

مدیرعامل شرکت ناشران، هزینه ساخت و تکمیل مجتمع ناشران قم را در حدود 27 میلیارد تومان تخمین زد و افزود:  این مجتمع با حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و همکاری شهرداری در زمینی به مساحت سه هزار و دویست متر مربع احداث شده است.

وی ادامه داد: این مجتمع دارای سیصد و بیست واحد تجاری و اداری بوده و در مجموع از سی هزار مترمربع بنا در یازده طبقه برخوردار است و همچنین از 1400 ناشر که در قم فعال هستند، 300 ناشر در عرصه‌های مختلف دینی و بین‌المللی در این مجتمع فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل تعاونی ناشران استان قم با بیان اینکه قم مرکز چاپ و نشر کتاب‌های دینی است خاطرنشان کرد: با توجه به پراکندگی ناشران دسترسی به کتاب برای متقاضیان مشکل بود، بنابراین وجود مکانی ثابت و متمرکز برای دستیابی به کتاب‌های مورد نیاز در اسرع وقت ضرورتی انکارناپذیر است.

وی با بیان اینکه مجتمع ناشران قم به منظور ساماندهی و انسجام‌بخشی به عرضه کتاب احداث شد تا کتاب‌های فاخر دینی قم در این مکان ارائه شود، خاطرنشان کرد: این مکان دارای امکاناتی مانند نمازخانه، کافی‌شاپ، سالن نمایشگاهی و سه طبقه پارکینگ است. 

وی همچنین با بیان اینکه بیوت مراجع تقلید و جامعه مدرسین در این مجتمع دفتر دارند، اهمیت توجه به این مجتمع فرهنگی را با توجه به حضور ناشران دینی و بین‌المللی و جایگاه ارزشمند شهر مقدس قم به عنوان پایگاه نشر فرهنگ دینی دوچندان دانست.

حسینی بر ایجاد جاذبه‌های فرهنگی در قم تأکید کرد و با بیان اینکه قم پایگاه نشر دینی است و کسانی که وارد این شهر می‌شوند توقع آنان نسبت به نشر کتب دینی نسبت به صنوف دیگر بیشتر است، ابراز امیدواری کرد که مجتمع ناشران بتواند تازه‌های نشر را به روز و کارآمد داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ناشران، ساخت این تشکیلات را با همدلی همه نهادها امکان‌پذیر دانست و با بیان اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی ساخت این مجتمع معجزه بود، گفت: ناشران یک ریال بدهی به هیچ پیمانکاری ندارند و این امر می‌تواند الگویی برای تشکل‌های دیگر باشد.

وی با بیان اینکه ساخت مجتمع ناشران به برکت نشر دینی به پایان رسید، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز توجه سرمایه‌داران به ساخت و ساز مسکن و مانند آن جلب شده و بخش‌های فرهنگی مغفول مانده است که اگر این اتفاق نیفتد، اثرات مخرب آن به جامعه نیز سرایت می‌کند.

گفتنی است، مجتمع ناشران قم که ساخت آن از سال 87 آغاز شده بود، پنجشنبه 9 خردادماه 92 از ساعت 18 به طور رسمی با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی و سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار می‌کند. /920/پ202/ی

ارسال نظرات