۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۱۶۹۲۰۴

کتاب دوجلدی «سیره ابوترابی» به قلم غلامعلی رجایی رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید علی اکبر ابوترابی و پدر بزرگوارشان، حاج سید عباس ابوترابی و یادواره شهدای غریب آزاده از کتاب دوجلدی «سیره ابوترابی» به قلم دکتر غلامعلی رجایی رونمایی و کتاب «من زنده‌ام» به قلم خانم معصومه آباد معرفی شد.
کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید علی اکبر ابوترابی و پدر بزرگوارشان، حاج سید عباس ابوترابی و یادواره شهدای غریب آزاده با حضور حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام عبدالله فاطمی نیا استاد اخلاق، حمیدعلی صمیمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خانواده شهدا و آزادگان و پی‌یرریتر رییس دفتر صلیب سرخ جهانی در تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام ابوترابی با اشاره به این‌که دفاع مقدس یک پدیده استثنایی در تاریخ ایران و جهان است، گفت: تمام برگ‌های تاریخ دفاع مقدس، زیبا، زرین، ماندگار و لبریز از موفقیت‌های عظیم ملت بزرگ ایران است.

وی در ادامه افزود: در میان این برگ‌های همیشه جاویدان، برگ اسارت از ویژگی‌ها و نکات فاخر و کاملا استثنایی برخوردار است.

نایب رییس مجلس با تأکید بر این‌که اگر اسارت دفاع مقدس را از منظر سیاست ببینیم، استثنای تاریخ سیاست است، اظهار داشت: اگر با عینک دین‌داری به اسارت نگاه شود، اوج دین‌داری و عشق به خدا در آن مشاهده می‌شود و اگر از نظر اخلاقی و پیوند سیاسی به یک نظام به آن بنگریم، زیباترین منظر اخلاقی و اوج وفاداری به یک نظام سیاسی در آن دیده خواهد شد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا گفت: هنگامی که انسان از عالم بالا به سمت پایین آمد، این‌جا مقصد و عالم بالا مبدأ بود اما حالا که به پایین آمده‌ایم، این‌جا مبدأ و عالم بالا مقصد است.

وی با بیان این‌که ما باید از این عالم برویم و این همان مرگ است، افزود: باید خوبی‌هایی که در عالم بالا به ما داده بودند را حفظ کنیم تا انبیا و اولیا با استفاده از این مزایا، ما را تربیت کنند.

در ادامه این مراسم آقای ریتر سخنرانی کرد و گفت: حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی در دوران اسارتش در عراق، به عنوان پشتوانه روحی و معنوی هم‌بندانش، همیشه آماده بود تا به آنان کمک کند و راهنمایشان باشد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که جنگ مسلحانه ایران و عراق طولانی‌ترین درگیری مسلحانه در قرن بیستم بود، اظهار داشت: در طول ده سال، یعنی از سال 1359 تا بازگشت اسرا در سال 1369، بازدید از اسرای ایرانی و عراقی یکی از فعالیت‌های مهم کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بود و امروز نیز کمیته بین‌المللی صلیب سرخ کماکان در کنار مقامات ایرانی و عراقی در حال رسیدگی به پیامدهای این جنگ است.

رییس دفتر صلیب سرخ جهانی در تهران در ادامه افزود: در سال 1364 وقتی که من در عراق فعالیت می‌کردم، آقای ابوترابی را در اردوگاه شماره دو ملاقات کردم، انتظار داشتم با فردی ملاقات کنم که بالاتر از دیگر اسرا بود اما در کمال تعجب انسانی را دیدم که همه چیزش را با رفقای خود تقسیم می‌کرد، فردی خوش برخورد و خودمانی بود.

لازم به ذکر است که در این مراسم از کتاب دوجلدی «سیره ابوترابی» به قلم دکتر غلامعلی رجایی رونمایی و نیز کتاب «من زنده‌ام» به قلم خانم معصومه آباد معرفی شد./9595/پ202/ع

ارسال نظرات