۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۶۹۲۶۳

کتاب «منبع شناسی موضوعی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «منبع‌شناسی موضوعی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.
منبع شناسي موضوعي حماسه سياسي و حماسه اقتصادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، کتاب «منبع‌شناسی موضوعی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

 کتاب منبع شناسی موضوعی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از یک پیشگفتار و دو بخش حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تشکیل شده است و  به ارائه کتاب و مقالات در موضوعات جزئی زیر مجموعه هر یک از این موضوعات می‌پردازد.

بخش حماسه سیاسی این کتاب از این عناوین تشکیل شده است:«اخلاق سیاسی»، «استقلال سیاسی»، «بصیرت»، «جنگ رسانه‌ای»، «حماسه سیاسی»، «خدمت رسانی»، «مشارکت سیاسی»، «منافع ملی»، «نوآوری و شکوفایی»، «وحدت ملی و انسجام اسلامی»، «همت و کار مضاعف»، «هویت ملی»

بخش حماسه اقتصادی این کتاب از این عناوین تشکیل شده است:  «استقلال اقتصادی»، «اسراف و تبذیر»، «اصلاح الگوی مصرف»، «اقتصاد مقاومتی»، «تحریم اقتصادی»، «تولید ملی»، «جنگ اقتصادی»، «جهاد اقتصادی»، «خودکفایی»، «فقر و فقر زدایی» و«قناعت»

در بخشی از پیشگفتار این کتاب می خوانیم:  نام­گذاری سال جاری با عنوان «حماسه سیاسی و حماسی اقتصادی» را به نوعی می­توان عصاره و چکیده­ای از نام­گذاری­های اینچنینی در سال­های اخیر دانست. این تعبیر حداقل در وجه اقتصادی آن، با اشاره به نام­هایی چون «تولید ملی» و «حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، «جهاد اقتصادی»، «همت مضاعف و کار مضاعف» و «نوآوری و شکوفایی» درست‌تر به نظر می­رسد. در واقعیت امر نیز تأکید مجدد بر وجه اقتصادی و نیز اطلاق لفظ حماسی بر این مسأله، با توجه به گذرگاه­ها و تنگناهای ناعادلانه­ای که دشمنان و بدخواهان بر سر راه پیشرفت و آبادانی کشور ایجاد کرده­اند، تا به زعم خویش پیشروی و پیشتازی ایران و ایرانی را در عرصه جهانی دچار وقفه نمایند، نشان از آینده­­نگری و شناخت ضرورت­ها و درک شرایط و نیازها در برهه حساس کنونی دارد. وجه سیاسی شعار امسال نیز جایگاه و اهمیتی کمتر از وجه اقتصادی آن ندارد. علاوه بر برگزاری دو انتخابات سرنوشت­ساز (ریاست­جمهوری و شوراها) در نیمه نخست سال جاری که به خاطر موقعیت داخلی و خارجی از اهمیتی دوچندان برخوردار است و حضور حماسه­وار مردم در صحنه انتخاباتی را طلب می­کند، کشور عزیز ما در عرصه بین‌المللی و منطقه­ای نیز به لحاظ سیاسی با موقعیت و شرایط ویژه­ای روبروست. صف­آرایی بی­سابقه قدرت­های سلطه­جو در برابر دولت‌ها و حکومت‌های مستقل، تبلیغات یک­جانبه و سهمگین رسانه­ای، تلاش بی‌وقفه برای تحمیل خواسته­ها و تمایلات نامشروع و غیرقانونی از سوی سلطه­گران، به کارگیری تمامی امکانات برای مقابله و ایجاد انحراف در حرکت­ها و جنبش­های رهایی­بخش و بیداری اسلامی، و به خصوص تلاش همه جانبه برای ایجاد سد و مانع در برابر پیشرفت مهارنشدنی ایران در بحث انرژی هسته­ای و مواردی از این قبیل، لزوم خلق حماسه سیاسی را بیش از پیش نمایان­ می­سازد.

در گردآوری منابع معرفی شده در این کتاب، بیشتر حوزه‌های مرتبط و نزدیک به شعار مطرح شده در نامگذاری امسال مدنظر بوده است.

حوزه‌ها و موضوعاتی که نه تنها در بطن شعار امسال قرار دارند، بلکه اغلب مسائل مبتلا به جامعه و دغدغه پژوهشگران، کارشناسان و افراد علاقمند است. از جمله موضوعات مطرح شده در این کتاب می‌توان به اخلاق سیاسی، بصیرت، جنگ رسانه‌ای، خدمت‌رسانی، مشارکت سیاسی، وحدت ملی و انسجام اسلامی، استقلال اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، نوآوری و شکوفایی، همت و کار مضاعف، جهاد اقتصادی، فقرزدایی، خودکفایی، قناعت و... اشاره کرد.

کتاب منبع شناسی موضوعی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط عیسی زارعی تألیف شده و به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی با شمارگان هزار و 200 عدد و قیمت 45 هزار ریال منتشر شد.

 

برای دانلودی این کتاب اینجا را کلیک کنید./998/د102/ع

ارسال نظرات