۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۱۶۹۳۸۸

مجتمع ناشران قم با حضور رییس مجلس افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ مجتمع ناشران قم با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسما آغاز به کار کرد.
مجتمع ناشران قم

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجتمع ناشران قم، عصر پنجشنبه نهم خردادماه طی مراسمی با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و سیدمحمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین حجت‌الاسلام سیدجواد شهرستانی، نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی در قم رسما آغاز به کار کرد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در سخنانی از ساخت مجتمع ناشران در استانی که مرکزیت تشیع و مرکز نشر و معارف دینی است، ابراز خرسندی کرد و با تشکر از همت اتحادیه ناشران و مجموعه‌های مختلف برای تأسیس این مرکز، ابراز امیدواری کرد ابداعی که مردم قم برای این کار داشتند در همه شهرها و استان‌ها تسری پیدا کند و چنین مجموعه‌هایی از نشر به وجود آید.

 

وی با بیان اینکه برخی شهرداری‌ها توانمندی‌های خوبی دارند باید به بخش نشر کمک کنند چراکه این قشر فرهنگی در این چرخه گرانی مظلوم واقع شده‌اند، از تخصیص منابع مناسب در بودجه 92 برای بخش فرهنگی خبر داد و گفت: امسال بودجه مناسبی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است که امیدواریم سهم شهر قم را از این بودجه در نظر بگیرند.

 

در این مراسم که حجت‌الاسلام محمود مرعشی نجفی مسؤول کتابخانه حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی، کرم‌رضا پیریایی استاندار، محمد دلبری شهردار و جمعی از ناشران قمی حضور داشتند، سیدمحمود حسینی، مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران و رییس هیأت مدیره مجتمع ناشران به ارائه گزارشی از روند ساخت این مجتمع که 60 درصد مالکیت آن با ناشران و 40 درصد با شهرداری است، پرداخت.

 

وی با بیان اینکه وجود 1000 ناشر و 270 چاپخانه و صنایع وابسته، شهر قم را به قطب آثار دینی تبدیل کرده است که اهمیت ساخت این مجتمع را دو چندان می‌کرد، گفت: ‌شرکت تعاونی ناشران سنگ بنای این مجتمع را در سال 76 با هدف احیای میراث مکتوب و توسعه تمدن غنی اسلامی ایرانی بنا نهاد.

 

مدیرعامل شرکت تعاونی ناشرانهزینه ساخت و تکمیل مجتمع ناشران قم را در حدود 27 میلیارد تومان تخمین زد و افزود: این مجتمع با حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و همکاری شهرداری در زمینی به مساحت سه هزار و دویست متر مربع احداث شده است.

 

وی اقتصادی کردن حوزه نشر دینی، ‌حمایت و عرضه و ترویج منشورات شیعی به زبان بین‌المللی، تمرکزبخشی و سامان بازار کتاب و محصولات فرهنگی، دسترسی آسان و روزآمد دوستداران کتاب به آخرین منشورات دینی و هم‌افزایی ناشران حوزه دین را از دیگر اهداف تأسیس این مجتمع برشمرد.

 

حسینی ادامه داد: این مجتمع دارای سیصد و بیست واحد تجاری و اداری بوده و در مجموع از سی هزار مترمربع بنا در یازده طبقه برخوردار است و همچنین از 1400 ناشر که در قم فعال هستند، 300 ناشر در عرصه‌های مختلف دینی و بین‌المللی در این مجتمع فعالیت می‌کنند.

 

مدیرعامل تعاونی ناشران استان قم با بیان اینکه قم مرکز چاپ و نشر کتاب‌های دینی است خاطرنشان کرد: با توجه به پراکندگی ناشران دسترسی به کتاب برای متقاضیان مشکل بود، بنابراین وجود مکانی ثابت و متمرکز برای دستیابی به کتاب‌های مورد نیاز در اسرع وقت ضرورتی انکارناپذیر است.

 

همچنین کرم رضا پیریایی، استاندار قم نیز در سخنان کوتاه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای شهر قم در نشر فرهنگ و معارف اهل بیت‌(ع)، خواستار همدلی، برادری و انسجام در رفتار و گفتار مدیران شد و گفت: قم می‌تواند فراتر از آنچه تاکنون بوده است خود را نشان دهد./920/پ202/ی

ارسال نظرات