۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۶۹۵۱۱
شورای مسلمانان فرانسه هشدار داد؛

جوانان مسلمان از گرفتار شدن در دام گروه‌های تندرو برحذر باشند

خبرگزاری رسا ـ شورای مسلمانان فرانسه با انتشار پیامی خطاب به شهروندان پیرو دین اسلام، از آنان خواست که از گرفتار شدن جوانان و نوجوانان در دام گروه‌های مدعی اسلام جلوگیری کنند.
فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد موسوی، رییس شورای مسلمانان فرانسه، در پیامی خطاب به شهروندان مسلمان این کشور، ضمن محکوم کردن اقداماتی که برخی گروه‌های افراط‌گرای مدعی اسلام، عامل آن هستند، گفت: مسلمانان فرانسه باید از ورود فرزندان خود به گروه‌های افراط‌گرا که برای منافع شخصی خود، در حال قربانی کردن اسلام هستند، جلوگیری کنند.

 

در ادامه این بیانیه، محمد موسوی ضمن ابراز امیدواری برای مشخص شدن ماهیت حملات اخیر به دو شهروند بریتانیایی و فرانسوی، تأکید کرد: امیدواریم که ماهیت عاملان قتل سرباز انگلیسی و عامل حمله به یک فعال حقوق بشر فرانسوی هرچه سریع‌تر مشخص شود. متأسفانه این افراد در هنگام ارتکاب اقدام ضدانسانی خود مدعی شده‌اند که حامی اسلام هستند و به نام حمایت از مسلمانان به شهروندان حمله کرده‌اند؛ در حالی‌که تعالیم اسلامی چنین اقداماتی را به هیچ‌وجه نمی‌پذیرد.

 

وی ادامه داد: شورای مسلمانان فرانسه از شهروندان غیر مسلمان نیز می‌خواهد که اقدامات غلط برخی افراد یا گروه‌ها را به اسلام نسبت ندهند. همچنین انتظار داریم که رسانه‌ها از به‌کار بردن کلماتی چون «اسلام‌گرا» برای عاملان اقدامات اخیر پرهیز کنند؛ چراکه این افراد فقط نام مسلمان را یدک می‌کشند و هیچ اطلاعی از تعالیم این دین الهی ندارند.

 

رییس شورای مسلمانان فرانسه در پایان بار دیگر از شهروندان مسلمان این کشور خواست تا با پیروی از تعالیم ناب اسلامی، گروه‌های افراط‌گرایی را که قصد دارند نظم و آرامش جامعه را برهم بزنند، ناکام کنند./982/ب101/د

ارسال نظرات