۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۶۹۷۲۹
ولایتی:

تشکیل یک حلقه سایبری برای دفاع ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: تشکیل یک حلقه سایبری برای دفاع ضروری است، در هر جنگی که در آینده اتفاق بیفتد داشتن این حلقه لازم است.
نشست انتخاباتي علي اکبر ولايتي در دانشگاه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر ولایتی، نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز یکشنبه دوازدهم خردادماه در نشست انتخاباتی فضای مجازی و دولت یازدهم که در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد گفت: فضای مجازی سریع تر از سایر رشته علمی در دنیا پیش رفته است و عصر ما عصر سرعت گرفتن تولید علم است.

ولایتی با بیان این‌که امروز کاربرد فضای مجازی آنچنان زیاد شده است که به زودی همه عرصه ها را در اختیار می گیرد گفت: امروز تجارت الکترونیک هزار میلیارد دلار در دنیا انجام می شود، ما یک درصد جمعیت دنیا را داریم و متوسط سهم ایران از تجارت الکترونیک ده میلیارد دلار است اگر بتوانیم زیرساخت‌های توسعه فناوری را فراهم کنیم به سهم خواهیم رسید.

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این‌که اولین بار این امکان از سوی وزارت دفاع آمریکا برای امور دفاعی استفاده کرد گفت: اکنون در تمام دنیا این امکان فراهم است و همه می توانند از آن برای پیشبرد اهدافشان استفاده کنند.

وی با اشاره به این‌که در کشور ما قریب به 20 میلیون نفر از بازی های الکترونیکی استفاده می کنند اظهار داشت: واژه مجاز برای این فضا صحیح نیست چون این فضا اکنون عین واقعیت است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با تاکید بر این‌که با تشکیل شورای عالی فضای مجازی به سمت نوعی خودکفایی حرکت کرده ایم گفت: این یک ابزاری است که می توان از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد و اگر توجه نکنیم به یک تهدید تبدیل می شود.

ولایتی با بیان این‌که می خواستند رآکتور هسته ای ما در بوشهر را با مقابله اینترنتی از کار بیاندازند و نگذاشتیم گفت: هم آمریکاییها و هم صهیونیست ها به قدرت سایبری ایران اقرار کرده اند.

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: تشکیل یک حلقه سایبری برای دفاع ضروری است، در هر جنگی که در آینده اتفاق بیفتد داشتن این حلقه لازم است.

وی همچنین افزود: با توجه به وسعت کشور امکان ندارد خدمات آموزشی در کل کشور یکسان باشد مگر از طریق اینترنت.

ولایتی با بیان این‌که عدالت به این معناست که همه احاد ملت بتوانند از امکانات موجود در کشور به صورت یکسان استفاده کنند اظهار داشت: وقتی کسی ویژه خواری می کند یعنی از فرصتی استفاده می کند که دیگران از آن محروم هستند پس برای برقراری عدالت باید هر فرصتی به صورت یکسان در اختیار احاد ملت قرار بگیرد.

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این‌که یکی از مشکلات امروز ما فاقد شغل بودن بسیاری از جوانان است که باعث می شود بسیاری از مفسده ها ایجاد شود گفت: یکی از زمینه های اشتغال زایی می تواند ایجاد بیشتر امکان استفاده از اینترنت از سوی مرکز ملی فضای مجازی باشد.

این متخصص اطفال در ادامه تصریح کرد: باید کاری کنیم در انتهای برنام پنجم شبکه سلامت و پزشک خانواده سراسری شود و این نمی شود مگر با استفاده از امکانات الکترونیکی، بیمه سلامت ایرانیان بسیار متکی است بر توسعه شبکه الکترونیکی.

وی با بیان این‌که پولی که در حوزه درمان از بیمه دست مردم را می‌گیرد بسیار کمتر از پولی است که در طول خدمت به بیمه پرداخت کرده اند گفت: این پولی که بیمه ها می دهند باید دو برابر شود.

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که تبعیضی بین روستاییان با جاهای دیگر در بیمه هست و دفترچه هایشان کاربرد محدود دارد اظهار داشت: باید این دفترچه ها جمع آوری شود و برای کلیه ایرانیان پرونده بیمه الکترونیکی در مراکز وزارت بهداشت ثبت شده باشد و هر کسی به هرجایی مراجعه می کند با پرونده ای همراه باشد که سابقه او را نوشته است.

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی در حوزه سلامت نقش موثری در پیشبرد بیمه سلامت ایرانیان دارد.

ولایتی با اشاره به فعالیت‌های کشور ترکیه در زمینه استفاده از فضای مجازی برای انتقال اطلاعات کشاورزی گفت: با استفاده از فضای مجازی می توان در صنعت کشاورزی و دامپروری رشد و ارتقا ایجاد کرد.

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر بتوانیم بانک های فیلمی اماده کنیم و در تولید و ترجمه فیلم مرکزی داشته باشیم که فیلم های مورد تایید را در اختیار خانواده ها بگذارد نوجوانان و فرزندان ما مجبور نمی شوند در فضایی قرار بگیرند که ان ها را دچار مشکل کند.

وی افزود: بیشتر اوقات یک کودک در خانه می گذرد و متولی تربیت خانواده است و ما باید انها را به سمتی هدایت کنیم که مورد نظر است و کمکشان کنیم.

ولایتی در پایان با تاکید بر این‌که با گذشت 18 سال از حضور موبایل میزان گسترش استفاده از تلفن همراه را در حد مطلوب نداریم تاکید کرد: باید زیرساختها فراهم شود./959/پ202/ص

 

ارسال نظرات