۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۶۹۷۸۸

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در چین برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ رایزن فرهنگی کشورمان در دیدار با رییس انجمن اسلامی چین از برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در این کشور خبر داد.
حضرت امام خميني(ره) مراسم سالگرد ارتحال امام خميني (ره) در چين برگزار مي شود

 

گزارش خبرگزاری رسا، حسین جلیلوند، رایزن فرهنگی کشورمان با "هلال الدین" رییس انجمن اسلامی چین در محل این انجمن دیدار و گفت‎وگو کرد.

 

هلال الدین در این دیدار گفت: دو کشور چین و ایران دارای مشترکات فرهنگی زیادی می باشند به همین خاطر ارتباط ما با برادران ایرانی بسیار نزدیک بوده و ما علاقه مند هستیم این ارتباطات هر چه بیشتر گسترش و تقویت شود.

 

وی اظهار داشت: هیأت عالی رتبه انجمن اسلامی چین و ایران دیدار های متقابلی داشته و به دلیل علاقه ای که به ایران و مردم مسلمان ایران داشته ام تاکنون چهار بار به ایران اسلامی سفر کرده‎ام.

 

 هلال الدین بر روابط دوستانه ، همکاری متقابل و اتحاد کشورهای مسلمان تاکید کرد و افزود: کشورهای مسلمان برای مقابله با دشمنان راهی به جز تجهیز و قدرتمند شدن و نائل شدن به پیشرفتهای اقتصادی و اتحاد ندارند. ما در روابط بین المللی یک دشمن مشترک داریم و برای مقابله با آن باید قدرتمند بمانیم.

 

رایزن فرهنگی کشورمان نیز اظهار داشت : نقش و جایگاه انجمن اسلامی و حضور شما به عنوان رییس انجمن اسلامی چین در بین مسلمانان چین بسیار ممتاز  و تاثیرگزار است.

 

در پایان این دیدار رایزن فرهنگی کشورمان از برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در روز سه شنبه 14 خرداد ماه و برگزاری هفته فرهنگی ایران در چین از تاریخ  30 خرداد ماه در این کشور خبر داد و از رییس انجمن اسلامی چین برای شرکت در این مراسم ها دعوت به عمل آمد که مورد استقبال هلال الدین قرار گرفت./994/ب102/د

ارسال نظرات