۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۶۹۸۰۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ فعالیت بیش از 30 کمیته تخصصی در ستاد انتخاباتی ولایتی در استان و راه اندازی شش ایستگاه مطالعه در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عباس دانش آموز، رییس ستاد انتخاباتی ولایتی در آذربایجانشرقی در جمع اصحاب رسانه استان در تبریز به تبیین فعالیت های ستاد انتخاباتی در استان پرداخت و اظهار داشت: دکتر ولایتی می تواند سکاندار کشتی بحران زده ایران اسلامی باشد وامیدواریم با انتخاب وی شاهد  بازگشت نشاط وامید در بین مردم باشیم.


وی ادامه داد: دشمن در تلاش است که با هر چه در توان دارد ملت ایران را از شرکت در انتخابات نصرف کند ولی مردم ایران  در تمامی برهه های حساس ثابت کرده اند که پشتیبان نظام و ولایت فقیه  هستد و در راستای استقلال همه جانبه خود و نقش بر آب کردن توطئه های دشمنان تلاش می کنند.


رییس ستاد انتخاباتی ولایتی در آذربایجانشرقی افزود: به یقین ملت شریف ایران با حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح حماسه سیاسی بی نظیری خلق می کنند و البته با انتخاب فرد اصلح تمام توطئه های دشمنان را نقش بر آب خواند کرد.

دانش آموز در ادامه با اشاره به اینکه اکثر نمایندگان شهر تبریز در مجلس از دکتر ولایتی حمایت می کنند، تصریح کرد: علاوه برحمایت های خودجوش مردمی، اکثر نمایندگان شهر تبریز در مجلس نیز به صورت ویژه با هواداران خود از دکتر ولایتی حمایت می کنند.


وی در ادامه با اشاره به میزان  ستادهای دکتر ولایتی در استان اعلام کرد: بیش از 30 کمیته تخصصی در استان در12 ستاد به فعالیت می پردازند و علاوه بر این میزان 21 ستاد نیز در مراکز شهرستان ها فعال هستند.


رییس ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی در آذربایجانشرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ستادهای انتخاباتی آقایان پورمحمدی و منوچهر متکی پس از اعلام نظرات قطعی شورای نگهبان در خصوص صلاحیت کاندیداها به تبلیغات دکتر ولایتی می پردازند.


رقابت 12 هزار و 214 داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی


محمدعلی نصرتی، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به ثبت‌نام 12 هزار و 684 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی در سطح استان، افزود: پس از بررسی هیأت‌های اجرایی و نظارت، در نهایت 12 هزار و 214 نفر از داوطلبان این انتخابات، واجد شرایط تشخیص داده شدند.


وی با بیان اینکه مردم استان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیش از 6 هزار نفر را به عنوان اعضای این شوراها انتخاب خواهند کرد، گفت: با رأی مردم استان، 349 نفر در 59 شهر و پنج هزار و 703 نفر در بیش از 1900 روستای استان به عنوان اعضای اصلی شوراهای اسلامی انتخاب خواهند شد.


نصرتی در ادامه مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراها را یک هفته اعلام کرد و گفت: بر اساس قانون، تبلیغات شوراهای اسلامی هشت روز قبل از روز رأی‌گیری یعنی از روز 16 خرداد آغاز و 24 ساعت مانده به شروع اخذ رأی به پایان می‌رسد.


رئیس ستاد انتخابات استان با تاکید بر اینکه قبل و بعد از این مهلت، تبلیغات به هر نحوی ممنوع است، افزود: ساز و کار لازم در این خصوص از طریق ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی پیش‌بینی شده و سازمان‌های مسئول با تخلفات برخورد خواهند کرد.


شش ایستگاه مطالعه در تبریز راه اندازی می شود


حسن خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پنج ایستگاه مطالعه در تبریز به ارائه خدمات به شهروندان می پردازند، گفت: به زودی در فاز دوم این طرح، شش ایستگاه دیگر به این مجموعه افزوده خواهد شد.

 وی با بیان این‌که در سال گذشته بیش از چهار میلیارد و 730 میلیون ریال صرف هزینه های نگهداری، تبلیغات و امور جاری کتابخانه های عمومی شهرستان تبریز شد، گفت: درآمد این کتابخانه ها از نیم درصد درآمد شهرداری ها و سایر درآمدها در سال گذشته چهار میلیارد و 463 میلیون ریال بوده است.


گفتنی است، کتابخانه های عمومی شهر تبریز شامل شهرهای تبریز، باسمنج، سردرود و خسروشاه است.


شش کمیته تخصصی سبک زندگی اسلامی در مراغه تشکیل شد


احمد دادرس فیاض، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از تشکیل شش کمیته تخصصی سبک زندگی اسلامی در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان خبر داد و گفت: این کمیته ها در بخش های آموزشی و اجرایی و در قالب حماسه سیاسی و اقتصادی، ترویج فرهنگ عفاف، حجاب و تحکیم خانواده، ترویج فعالیت های قرآنی، نشاط ورزش و جوانان، فرهنگ ایثار و شهادت و شناسایی آسیب های فرهنگی است.


وی با اشاره به اینکه این کمیته ها در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی مدنظر رهبر معظم انقلاب در این شورا تشکیل و به تصویب رسیده است، اظهار کرد: تحقق این سبک در زندگی ایرانیان نیازمند ترویج شاخص های فرهنگی و ارزشی آن در جامعه با استفاده از تمام ظرفیت های در دسترس است.


دادرس فیاض ادامه داد: به منظور تبادل نظر و در نهایت اجرایی شدن اهداف این کمیته ها در این منطقه، آموزش و پرورش، دانشگاه مراغه، دانشکده علوم قرآنی، اداره ورزش و جوانان، ناحیه مقاومت بسیج سپاه ، دانشگاه آزاد اسلامی، فرمانداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان مسوولیت این کمیته ها و نظارت بر انجام آن را به عهده دارند./935/د101/س

ارسال نظرات