۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۶۹۸۲۳

ابراز خرسندی اوقاف شیعه و سنی عراق از برگزاری نشست ملی این کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس اوقاف شیعه و رییس اوقاف سنی عراق با تاکید بر لزوم تقویت وحدت و یکپارچگی این کشور از برگزاری نشست ملی عراق ابراز رضایت کردند.
صالح الحيدري رييس اداره اوقاف شيعي و عبدالغفور السامرايي رييس اداره اوقاف سني عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رؤسای اوقاف شیعه و سنی عراق، امروز در اظهار نظرهای جداگانه از برگزاری نشست ملی که روز گذشته از سوی حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق برگزار شد، تقدیر کردند.

 

سید صالح حیدری رییس اوقاف شیعیان عراق با اشاره به مثبت بودن نشست ملی بیان داشت: عراق امروزه نیازمند افرادی است که همه تلاش خود را برای حل مشکلات و اختلافات موجود در جامعه به کار گیرند.

 

وی خاطر نشان کرد که برگزاری اینگونه نشست‌ها و گفت‌وگوهای ملی می‌تواند راه را برای آشتی ملی و حل اختلافات داخلی بسیار آسان کند.

 

رییس اوقاف شیعی عراق گفت: همه باید مشکلات موجود را به مبارزه با تروریسم و به دوراز خشونت حل و فصل کنند.

 

در همین راستا عبدالغفور سامرایی از برگزاری نشست ملی عراق ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: اقدام رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در برگزاری این نشست بسیار سنجیده بود که بدون شک تاثیر خود را در کمک به حل بحران داخلی عراق خواهد گذاشت.

 

وی افزود: همگان باید به مقابله با تروریست‌ها و جلوگیری از کشتار مردم بی‌گناه کمک کرده و راه را برای تقویت وحدت ویکپارچگی ملت عراق هموار کنند.

 

گفتنی است عراق روز گذشته شاهد برگزاری نشست ملی از سوی  حجت الاسلام عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی این کشور با حضور نخست وزیر، رییس پارلمان و سایر شخصیت‌های سیاسی و دینی برجسته عراق بود./983/902/د

ارسال نظرات