۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۷۰۰۱۴
راه امام/ یکی از علمای عراق در گفت‎وگو با رسا:

گفتمان مقاومت زمینه ساز ظهور است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق گفت: مقاومت در برابر تعرض به دین و محافظت از آن یکی از واجبات در قرآن است که زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است.
مقاومت


 

حجت الاسلام شیخ علیرضا المنصوری یکی از علمای عراق در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، بیان داشت: گفتمان امام خمینی(ره) از نظر سیاسی، اجتماعی و مذهبی تاثیر بسزایی در بیداری اسلامی گذاشته است. وی اسوه‎ی‎ این سه اصل مهم است.


این عالم عراقی گفت: بنیانگذار انقلاب اسلام ایران تفکرات سیاسی، اجتماعی و مذهبی را به خوبی توانست در خود حل و به سایر ملت‎های جهان انتقال دهد.


وی رهبر معظم انقلاب را آینه‎ تمام نمای امام خمینی(ره) دانست و گفت: امام خامنه‎ای در مسیر امام خمینی(ره) قدم برداشته است.


شیخ المنصور تصریح کرد: شعار مقاومت یک شعار شخصی و حزبی نیست بلکه یک ندای قرآنی است و برای تحقق ظهور باید مقاومت داشت. مقاومت در برابر استکبار جهانی و محافظت از دین از واجباتی است که در قرآن به آن اشاره شده است.


وی تن دادن به خواسته‎های استکبار جهانی و مذاکره با آمریکا را ننگی برای جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: مسلمانان باید دست روی زانو‎های خود بگذارند و در مقابل استکبار جهانی قدم علم کنند.


این  عالم عراقی اظهار داشت: تاریخ به خوبی نشان داده است که کشورهای مستکبر و سلطه‎جو هیچ گونه حقوقی را برای ملت‎ها قائل نیستند و همچنین سبب عقب افتادگی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شده است.


وی پشتیبانی ملت، علمای دین و نخبگان سیاسی را سه اصل مهم در موفقیت انقلاب اسلامی ایران بر شمرد و خاطرنشان کرد: این سه اصل باید در کنار یکدیگر و تحت اشراف ولایت فقیه و مبانی اسلامی حرکت کند. ملتی که این سه اصل مهم را باهم داشته باشد پیروزی آن قطعی خواهد بود.


شیخ منصوری حمایت از مقاومت را از مهمترین نقاط برجسته سخنان مقام معظم رهبری دانست و گفت: حمایت از محور مقاومت در واقع لبیک به ندای قرآن است./994/ب904/ک

 

ارسال نظرات