۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۷۰۱۸۹
عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

سیره عملی امام راحل تفسیر آیات قرآنی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده گفت: امام راحل با تفسیر آیات قرآنی، احادیث و روایات در عمل احکام الهی را در جامعه پیاده کرد.
روح‌الله الموسوي الخميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی در شهرستان اهر اظهار داشت: امام خمینی تجسم عینی آیات قرآنی و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت بود.


وی با بیان این‌که امام راحل با عمل آیات قرآنی را تفسیر کرد، خاطرنشان کرد: امام راحل با تفسیر آیات قرآنی، احادیث و روایات در عمل احکام الهی را در جامعه پیاده کرد و نشان داد که اگر در عمل نسبت به اجرای احکام الهی و توصیه های نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار اهتمام صورت گیرد، پیروزی قطعی خواهد بود.


امام جمعه اهر با بیان این‌که امام راحل شخصیتی جامع الاطراف بود، تصریح کرد: بنیانگذ
ار کبیر انقلاب اسلامی در هر مسأله ای صاحب نظر و به معنای اخص رهبری شایسته برای نظام اسلامی بودند، امام امت با تجهیز به علم و جهاد توانست تمام قله‏های افتخار برای ملت ایران را فتح کند.


حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: امام خمینی(ره) ثابت کرد که مکتب تشیع عالی‌ترین مکتب برای انسان‌سازی و تعالی بشریت است، بزرگداشت مقام شامخ چنین شخصیتی تنها با ولایت‌مداری و عمل به سفارش‌های ایشان میسر خواهد بود، امروز خلف صالح آن رهبر فقید مطالبه جدی در زمینه حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات را دارند.


 وی با یادآوری تأکید امام خمینی بر حضور همه اقشار جامعه در انتخابات گفت: انتخابات 24 خرداد آزمونی دیگر برای ملت ایران به شمار می رود، در شرایطی که استکبار جهانی تمام تلاش خود را معطوف حضور کمرنگ مردم در انتخابات کرده است، حماسه سیاسی ملت ایران تمام معادلات دشمن را بر هم خواهد زد.


عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: اگر امروز امام راحل در قید حیات بودند، سفارشی جز حضور حداکثری و بابصیرت مردم در انتخابات نداشتند، به یقین ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بار دیگر با خلق حماسه ای ماندگار امید دشمنان نظام و انقلاب را به یأس مبدل کرده و زمینه حماسه اقتصادی را فراهم خواهند کرد.


حجت الاسلام حاجی زاده در پایان زنده نگه داشتن یاد و نام امام راحل را با تبعیت از ولایت و رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه ای ممکن دانست و گفت: آنان که ادعای دوستداری امام امت را دارند، بدانند که تبعیت از رهبری نظام مقدمه اثبات انقلابی و یار امام بودن است./935/پ202/س

ارسال نظرات