۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۷۰۲۵۶

پوشش اسلامی در شرکت زنجیره‌ای معروف دانمارک به رسمیت شناخت

خبرگزاری رسا ـ یک شرکت زنجیره‌ای معروف در دانمارک، حق حفظ حجاب و پوشش اسلامی را برای کارکنان مسلمان خود به رسمیت شناخت.
دانمارک

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حفظ پوشش اسلامی با تصمیم کارفرمایان «دانسک سوپرمارکت»(Dansk Supermarked)، یک شرکت زنجیره‌ای معروف در دانمارک، برای کارکنان زن مسلمان این شرکت به رسمیت شناخته شد.

 

این تصمیم در ادامه اعتراض بانوان مسلمان دانمارک به ممنوعیت حجاب در دانسک سوپرمارکت گرفته شد که مدت زیادی است با جدیت بسیار در این فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای اعمال می‌شود.

 

دادگاه عالی دانمارک سال 2005 به فروشگاه دانسک سوپرمارکت این مجوز را داده بود تا برای اجرای اصل لائیسیته و بی‌طرفی دینی در ظاهر، حجاب را برای کارکنان خود ممنوع اعلام کند.

 

کارکنان زن مسلمان این فروشگاه با راه‌اندازی کمپینی در شبکه‌های اجتماعی اینترنت، مردم دانمارک را به مدت دو هفته به تحریم کالاهای این فروشگاه دعوت کردند و از مسلمانان و غیر مسلمانان خواستند با انجام این کار از اصل آزادی عقیده و بیان در جامعه دانمارک دفاع و با آنان ابراز همدردی کنند.

 

در پی این اقدام، فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای دانسک سوپرمارکت نیز ناچار شد حجاب را برای کارکنان مسلمان خود به رسمیت بشناسد و ممنوعیت آن را برای کارکنانش لغو نماید.

 

مسوولان این فروشگاه اعلام کردند پوشش یکسانی را برای هماهنگی و تناسب بیشتر برای کارکنان خود در نظر خواهند گرفت.

 

گفتنی است 300 هزار نفر از جمعیت 5.5 میلیون نفری دانمارک مسلمان هستند که مساله رعایت پوشش اسلامی برای آنان همواره به یک چالش از سوی دولت تبدیل شده است./982/ب101/د

ارسال نظرات