۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۷۰۲۶۱

سازمان ملل متحد ساخت‌وسازهای رژیم صهیونیستی را غیرقانونی دانست

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، نگرانی خود را از ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
ساخت‌وسازهاي رژيم صهيونيستي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه خود به ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان با اشاره به غیرقانونی بودن تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک‌‌های جدید یهودی‌نشین در قدس شرقی، ادامه خشونت‌ها علیه شهروندان فلسطینی را نیز به شدت محکوم کرد.

 

بان کی‌مون خطاب به ریاض المالکی، ضمن ابراز نگرانی شدید خود از ادامه اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در قدس، محدودیت‌های ایجادشده از سوی رژیم اسرائیل برای مسلمانان و مسیحیان و بستن اماکن عبادی به روی پیروان ادیان الهی را محکوم کرد.

 

وی همچنین از تماس تلفنی خود با رییس رژیم صهیونیستی خبر داد و عنوان کرد: در تماس با بنیامین نتانیاهو از وی درخواست کردم که هرچه سریع‌تر به خشونت‌ها علیه ملت فلسطین خاتمه دهد و به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد.

 

بان کی‌مون در نامه خود با تاکید بر ضرورت گفت‌وگو و مذاکره برای حل مشکلات موجود در سرزمین‌های اشغالی، گفت: تنش‌های اخیر در قدس به مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل آسیب می‌زند و طرفین باید برای دستیابی به نتایج مثبت، از اقداماتی که باعث ایجاد تنش می‌شوند، پرهیز کنند.

 

دبیرکل سازمان ملل متحد طی سال‌های اخیر بارها بر غیرقانونی بودن ساخت‌وسازهای رژیم صهیونیستی در قدس شرقی و کرانه باختری تاکید کرده است با این‌حال، برای مقابله با این اقدامات هیچ راه‌کار عملی ارائه نکرده و فقط به صدور بیانیه و محکوم کردن این اقدامات بسنده کرده است در حالی‌که مردم فلسطین به حمایت همه‌جانبه برای مبارزه با منفعت‌طلبی سران این رژیم اشغال‌گر نیاز دارند./982/ب101/د

ارسال نظرات