۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۷۰۵۹۸
جامع‌ترین منبع منطق و فلسفه اسلامی؛

کتابخانه مجازی حکمت اسلامی در پایگاه اطلاع‌رسانی نور منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ امکان دریافت کتابخانه مجازی حکمت اسلامی، جامع‌ترین منبع منطق و فلسفه اسلامی به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در پایگاه اطلاع‌رسانی این مرکز فراهم شد.
کتابخانه حکمت اسلامي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، کتابخانه حکمت اسلامی، حاوی متن کامل 210 عنوان کتاب در 259 جلد از متون حکمت به دو زبان عربی و فارسی است که به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تهیه شده است.
 
این کتابخانه شامل موضوعاتی همچون منطق، تاریخ فلسفه، حکمت افلاطونی و نو افلاطونی، حکمت مشاء، حکمت اشراق و حکمت متعالیه است.
 
در این کتابخانه آثار مؤلفانی همچون ارسطو، افلاطون، ابونصر فارابی، شیخ الرییس، ابن رشد، فخرالدین رازی، خواجه نصیرالدین طوسی، میرداماد، صدرالمتألهین و ملاهادی سبزوای گردآوری شده است.
 
از دیگر بخش‌های این کتابخانه می‌توان به ارائه 110 کتاب و مقاله به زبان انگلیسی از فلاسفه یونان و فلاسفه غرب همچون کانت، دکارت، برکلی، هیوم، میل، نیچه، اسمیت، هابز و بیکن و آگوستین اشاره کرد.
 
ارائه 11 عنوان فرهنگ‌نامه به منظور آشنایی با اصطلاحات متون برنامه، ارتباط متون با شروح مربوطه به طور مستقل و امکان جست‌وجوی متنوع و پیشرفته در تمام متون از طریق کلمه و ترکیب واژگان از دیگر بخش‌های کتابخانه مجازی حکمت اسلامی به شمار می‌رود.
 
از قابلیت‌های پژوهشی این کتابخانه می‌توان به نمایه‌زنی، حاشیه‌نویسی، رنگی کردن و علامت‌گذاری، ارتباط واژگان کتب با لغت‌نامه‌های برنامه، متن کامل 10 دوره لغت‌نامه عربی و فارسی در قالب 62 جلد کتاب با قابلیت و انتقال مستقیم متون برگزیده از برنامه به محیط word اشاره کرد./907/د102/ق
ارسال نظرات