۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۷۰۹۲۱
مقاومت راه رسیدن به عزت؛

جملاتی که حداد عادل در حمایت از گفتمان انقلاب اسلامی گفت

خبرگزاری رسا ـ دکتر حداد عادل پس از انصراف از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری از مردم خواست که از گفتمان انقلاب اسلامی حمایت کنند.
سخنراني غلامعلي حداد عادل در مسجد امام صادق(ع) تهران
 به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر غلامعلی حداد عادل با انصراف از کاندیداتوری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با صدور بیانیه‎ای از گفتمان انقلاب اسلامی حمایت و اعلام کرد: با انصراف خود از مردم عزیز می­خواهم معیارهای مورد نظر رهبری معظم انقلاب را در رای دادن به نامزدها دقیقا رعایت کنند و به کسانی رأی دهند که به مبانی جمهوری اسلامی معتقد بوده و شجاع و بانشاط و توانمند باشند و از گفتمان انقلاب اسلامی و ارزشهای مورد نظر امام و رهبری حمایت کنند.
 
دکتر حداد عادل که در تبلیغات انتخاباتی خود در چارچوب اخلاق دینی حرکت کرد و تمام تلاش خود در مناظره ها برای دفاع از مبانی انقلاب اسلامی به کار گرفت.
 
در اینجا به برخی از سخنان وی در حمایت از گفتمان انقلاب اسلامی در مناظره ها اشاره می کنیم.
 
مشکل ما با آمریکایی ها اصل انقلاب است
در سیاست خارجی ما حل مساله تحریم اولویت دارد ولی مهم این است که چگونه. برخی اینطور میگویند که مشکل مدیریتی است.اگر شخصی برود و شخصی بیاید حل می شود. برخی میگویند اگر دم کدخدا را ببینیم مساله حل می شود. برخی مشکل را عمدتا به گردن دولت می اندازند اما بنده اینطور فکر نمیکنم. مساله هسته ای بهانه است؛ آنروز که کارهسته ای نکرده بودیم هم در تحریم بودیم و دشمنان بهتر میدانند که فعالیت ما نظامی نیست.مشکل ما با آمریکایی ها مشکل اصل انقلاب است. چون ما خواهان استقلال هستیم با ما پافشاری میکنند.
 
جهاد و مقاومت اقتصادی راه رسیدن به عزت
مدیریت در دیپلماسی مستظهر است به عزت و قدرت ملی. چگونه به عزت می رسیم، رهبری راه را نشان داده. جهاد و مقاومت اقتصادی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی. وقتی میگویم مقاومت شعار نمیدهم بلکه باید بنیان های اقتصادی کشور را تقویت کنیم تا ملت با عزت بر سر میز مذاکره بنشیند. اینکه آقای ولایتی میگویند در گذشته سخت تر بوده، فکر نمیکنم اینگونه باشد. امروز چون قوت و اثر ما در جهان بیشتر شده و یک نمونه اش بیداری اسلامی است، دشمنی دشمنان سخت تر از گذشته است. تدبیر و مدیریت می تواند کار را بهتر کند.
 
بد نیست اینجا به یک نمونه ای از ضعف در دولت های گذشته هم اشاره کنم. یک کتابی هست به عنوان مبانی نظری برنامه چهارم توسعه. از این کتاب یک عبارت میخوانم تا معلوم شود مقصودم چیست. "در حال حاضر به نظر می رسد با بروز بحران در دو عرصه داخلی و خارجی کشور ایران را نمیتوان یک قدرت در عرصه جهانی تعبیر کرد. در شرایط جدید حتی نمیتوان کلمه قدرت ملی را درباره ایران به کار برد."
 
این مواضع کارساز نیست. روزی میتوانیم از طریق مذاکره و دیپلماسی مساله را حل کنیم که این جور مواضع را نگیریم.
 
 
اگر آمریکا کدخداست ما رعیتیم؟
من از جناب آقای روحانی سوال میکنم در تبلیغات انتخاباتی شما در سیاست خارجی آمده بود که باید با کدخدا کنار بیایم. نمیدانم به شوخی گفتید یا به جد. این کدخدا اگر آمریکاست یعنی ما رعیت آمریکا هستیم؟
 
 
یک نفر چیزی به دشمن هم بگوید
یه وقتی خانه بابایی را یک دزدی زد. صبح همسایه ها جمع شدند. هر کسی شروع کرد به صاحبخانه ایراد گرفتن که چرا قفل را محکم نزدی و چرا دیوار را بلند نکشیدی و ...، این بدبخت گفت: بابا این وسط یک نفر هم یه حرفی به این دزدی بزند.
یک نفر هم به دشمن خارجی که ما را تحریم کرده بگوید که تقصیر داری.
 
 
امروز به دلیل افزایش قدرت ما دشمنی ها هم بیشتر شده
دشمن میداند ما نمیخواهیم بمب بسازیم. کسی را که خواب است میشود بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده خیر. نباید مساله امروز را مقایسه کرد با مساله 20 سال پیش مقایسه کرد. شما(ولایتی) که در متن بیداری اسلامی هستید، 20 سال پیش در اثر انقلاب خطری برای سلطه جهانی به نام بیداری اسلامی بوجود نیامده بود. امروز در اثر افزایش قدرت ما دشمنی با ما بیشتر شده است.
 
چرا در سال 88سکوت کردید؟
نکته ای خطاب به آقای عارف عرض کنم: کاندیدایی که آمد و در تبلیغات خود مرتبا دم از قانون میزد و دیگران را دروغگو میدانست و ...، وقتی که انتخابات انجام شد همان روز جمعه در صندوق ها باز نشده خبرنگاران خارجی را دعوت کرد و گفت رئیس جمهور شدم خلاف قانون بین بود یا خیر؟ آیا زمینه فتنه و آشوب را فراهم نکردند؟ وقتی رهبری گفتند نظام اهل تقلب نیست، جنابعالی چرا سکوت کردید؟ اگر از حق دفاع میکردید و می گفتید تقلب نشده است یا استدلال میکردید و به دوستتان میگفتید نباید قبل از باز شدن صندوق بگویید رئیس جمهورم، چه عیبی داشت اگر سکوت نمیکردید و حقایق را میگفتید؟
 
انقلاب علیرغم مشکلات دستاوردهای زیادی داشته است
در انتخابات نه خودم باید سیاه نمایی کنم و نه هیچ کاندیدای دیگری. در اینکه مشکل داریم حرفی نیست اما اگر دوران فعلی را زمستان نام بگذاریم و بگوییم بهار می شود، جفا به ملت و انقلاب است. ما مشکل داریم اما دستاوردهای زیادی در سلولهای بنیادی، ارسال موجود به فضا، پیشرفت های علمی و .. داشته ایم.
 
مردم پشتوانه الگوی اسلامی نظام هستند
به روح امام درود می فرستم با شهامت و بینشی که داشت 34 است این بینش امام ثابت شده. امام باور به خدا، باور به مردم و باور به خود داشت همانطور که رهبری فرمودند. اگر همین مشی امام را در پیش بگیریم، توکل به خدا کنیم و به مردم اعتماد داشته باشیم. امام یک مردم شناس الهی بود. امروز هم اگر به نیروی لایزال این ملت بزرگ متکی باشیم و سعی کنیم با نشان دادن الگوی اسلامی تقوا و تدبیر از مدیریت، مردم را پشت سر نظام حفظ کنیم‌، باز هم صحت گفته امام در آینده ثابت می شود.(آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند) راهش این است که مثل امام زندگی کنیم و قول و فعلمان یکی باشد. مردم اگر بدانند دولتمردان صادق هستند و الگوی اسلامی اند، مردم کم نمی آورند.
 
 
هر دشمن فشار بیاورد ملت عزتمندانه مقاومت می کند
کشور ایران کشور کهن است. ما 7هزار سال است که در این قطعه از جهان خوش درخشیده‌ایم. هرکسی بخواهد تمدن را بخواند باید از تمدن ایران آغاز کند. مردم کشور در دفاع از استقلال خود غیرتمند بودند. در نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشان دادند ملت ایران که اولین شعار ملت ایران استقلال بوده است. ملت ایران نسبت به استقلال خود بسیار حساس است. فشاور بیشتر هم شود مردم ایران عزتمدارانه تلاش میکنند با صنعت و کشاورزی و مدیریت و دین و ایمان و اعتقاد دست به دست هم میدهند در دولت آینده از استقلال کشور مثل چند هزار سال گذشته دفاع میکنند.
 
اهمیت به پیشرفت بیشتر از عدالت انحراف از اسلام است
دهه کنونی دهه پیشرفت و عدالت نامیده شده این نامگذاری بی سبب نبوده جهتش این بوده که بعضی نظریه های پیشرفت که در خارج از مبانی اسلامی طراحی شده به پیشرفت بیش از عدالت اهمیت می دهد ما شاهد بعضی از این انحراف ها و کج روی ها در مبانی برنامه چهارم بودیم وقتی برنامه چهارم در مجلس ششم به تصویب رسید در اسناد بالادستی آن، نظریه هایی بود که عدالت را فرودست انگاشته بود و به پیشرفت اصالت می داد و رشد اقتصادی ولو به قیمت از دست رفتن محرومان بود باید عدالت و پیشرفت با هم باشد هیچ کدام نباید به قیمت فراموش شدن آن دیگری باشد
 
اگر مشکل فرهنگی ناشی از اقتصاد است پس تقوا جایش کجاست؟
تعجب میکنم از دکتر رضایی که بدون اینکه راجع به فرهنگ و برنامه های فرهنگی صحبت کنند یکسره وارد بحث های اقتصادی شدند. شکی نیست اقتصاد در فرهنگ اثر میگذارد اما اینها که فرمودید، هزارتومانی ارزشش کاهش یافته متعلق به سال اخیر است. آیا قبلش مشکل فرهنگی نداشتیم؟ اگر مشکل فرهنگی ناشی از اقتصاد است پس تقوا جایش کجاست؟ مطابق صحبت شما باید اینطور بفهمیم که پولدارها مشکل فرهنگی ندارند در حالی که خیلی از ناهنجاری ها ناشی از ثروت های کلان است و اینطور نیست که هرجا فقر باشد فرهنگ نباشد.  بسیاری از مشکلات اقتصادی ما ناشی از مشکلات فرهنگی ماست که سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی را نمیتوان بدون تغییر نگرش فرهنگی ایجاد کرد.
 
فرهنگ ایران در منطقه تاثیر گذار است
فرهنگ ایرانی و بویژه فرهنگ اسلامی ایرانی در منطقه فرهنگ تاثیرگذار بوده است و این فرهنگ با والایی و مفاهیم خود توانسته اثر بگذارد. یکی از فرهنگ شناسان ترک به بنده میگفت منزلت فرهنگ ایران در جهان اسلام منزلت فرهنگ یونان در اروپاست. این نشانه قوت فرهنگ ایران است.
 
پیوند مردم و دولت مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی
مهمترین دستاوردی که امروز در جامعه داریم پیوند دولت و مردم است و پیوند نظام و مردم است که در اثر وحدت اعتقادی ایجاد شده است. چفت و بست مردم و نظام فراهم شده. مردم اطمینان دارند که نظام به اعتقادات آن اعتقاد دارد و احترام میگذارد. امام محترم و عزیز بود چون به اعتقاد مردم معتقد بود. در اثر این احساس وحدت میان مردم و نظام است که نیروهای اجتماعی بسیج می شوند و شکوفا. اگر در عرصه های علمی جوانان دانشجوی خوبمان در هسته ای به آن موفقیت ها نائل می شوند یا سایر کشورها در اثر این است که نیروها آزاد شده و شکوفایی نتیجه این وحدت است. این سرمایه است که باید حفظ شود و آسیبهایش را بشناسیم.
 
زن ایرانی به خاطر فطرتش حجاب را پذیرفته است
جامعه ما عفیف است اگر چه برخی خانم ها به قول هواشناسی کمی تا قسمتی بدحجاب هستند ولی اینطور نیست که زن ایرانی حجاب را نپذیرفته باشد زن ایرانی به خاطر فطرتش حجاب را پذیرفته و ما باید برای ترویج حجاب اختلاف نظر در مسئولان را به وحدت نظر تبدیل کنیم. نمی شود نیروی انتظامی یک سیاستی را در پیش بگیرد و بعدش سخنگوی دولت بگوید این را نمی پذیریم. اینکار ها اقتدار نظام را خراب میکند.نباید به زن استفاده ابزاری داشت./902/ت301/ع
 
 
ارسال نظرات