۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۷۱۰۳۲

برنامه‎های طرح تابستانی حوزه علمیه آذربایجان غربی تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: برنامه های تابستانی حوزه علمیه استان با عنوان " طرح آموزشی تربیتی" از اول تیرماه آغاز می شود.
حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: با توجه به برگزاری جلسات هم اندیشی با مدیران مدارس علمیه استان در خصوص تدوین برنامه تابستانی برای طلاب مقرر شد، " طرح آموزشی تربیتی" از اول تیرماه در سطح مدارس اجرایی شود.

 

وی ادامه داد: این طرح چهل روزه برای 700 نفر از طلاب پایه یک تا شش در هشت مدرسه علمیه استان اجرا می شود.

 

حجت الاسلام مقدم با بیان این که طرح آموزشی تربیتی طلاب در دو سطح برگزار می شود، اظهار کرد: برنامه های گروه اول، شامل طلبه های پایه یک تا سه با محوریت ادبیات عرب و صرف و نحو اجرا خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: بررسی موضوعات خارج از کتاب درس ادبیات عرب، ترجمه، تجزیه و ترکیب روایات و آیات اخلاقی و مشخص کردن نکته های صرف و نحو آن به صورت عملی در گروه های چهار نفره و با نظارت اساتید حوزه روند برگزاری کلاس های تابستانی گروه اول است.

 

حجت الاسلام مقدم برگزاری کلاس های رفع شبهات اعتقادی را از دیگر برنامه های طرح تابستانی برای طلبه های پایه یک تا سه اعلام کرد.

 

وی در رابطه با برنامه های تابستانی طلبه های پایه چهار تا شش گفت: روزانه یک کارگاه با مضوعات مشاوره، آداب اجتماعی، روش تحقیق و مقاله نویسی، آموزش احکام، استفاده از فناوری های نوین، قواعد فقه اصول و همچنین پاسخ به شبهات اعتقادی برگزار می شود.

 

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: علاوه بر حضور اساتید استانی اخلاق در هر حوزه، مشاوران و کارشناسان حوزوی اعزامی از قم نیز به مدت یک هفته در هر مدرسه با طلاب به بحث و گفت و گو خواهند نشست.

 

وی گفت: تلاوت روزانه یک جزء از کلام الله مجید به صورت دسته جمعی و برگزاری مراسمات مناجات در شب های شعبان و رمضان از برنامه های تدارک دیده شده برای طلاب در طرح تابستانی امسال است.

 

حجت الاسلام مقدم، کلاس های شنا، تنیس روی میز و ورزش های رزمی را از برنامه های ورزشی طلاب در ایام تابستان خواند.

 

گفتنی است طرح تابستانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی از اول تیر ماه آغاز می شود و تا یازدهم مرداد ماه ادامه خواهد داشت./936/ت303/ب

ارسال نظرات