۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۱۷۱۱۷۱
برای نخستین بار؛

تحصیلات تکمیلی بانکداری اسلامی در تونس راه‎اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مقطع کارشناسی ارشد علوم بانکداری اسلامی برای نخستین بار در تونس راه‎اندازی شد.
زکات

 

به گزارش خبرگزاری رسا، براساس کنواسیون امضا شده میان شورای ملی بانک ها و موسسه های مالی اسلامی و دانشگاه عالی علوم اقتصادی و تجاری تونس، برای اولین بار مقطع کارشناسی ارشد در حوزه علوم بانکداری اسلامی با ارائه مدرک معتبر دانشگاهی و مورد تایید طرفین قرارداد، راه اندازی شد.


حامد بن عزیز، رییس دانشگاه تونس خاطر نشان کرد: هدف از این تصمیم گسترش توانمندی های راهبردی در حوزه اقتصاد مطابق با فرهنگ عربی اسلامی و تقویت ابزار تبادل اطلاعات علمی و کارشناسی است.


عمر حافظ، مدیر شورای ملی بانک ها و موسسه های مالی اسلامی با تاکید بر نقش این شورا در توسعه بانکداری اسلامی یادآور شد: از زمان تاسیس این سازمان در سال 2001 تاکنون بیش از 120 موسسه و بانک اسلامی وابسته به آن راه اندازی شده است.


محمد نوری، کارشناس بانکداری اسلامی خاطر نشان کرد که اهمیت این مدرک تحصیلی دانشگاهی با به کارگیری نیروهای متخصص در این حوزه در جامعه نمود پیدا می کند.


به گفته وی کشورهای غربی بسیاری بیش از پیش به بانکداری اسلامی علاقه مند شده اند و از همین رو در کشورهایی چون فرانسه رشته بانکداری اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد در 12 دانشگاه تدریس می شود./982/ب102/د

ارسال نظرات