۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۷۱۱۸۹

حمایت بی بی سی از حسن روحانی/ اعتراف ضمنی به ناکارآمدی اصلاحات + فیلم

خبرگزاری رسا ـ در برنامه نوبت شما، اکثر قریب به اتفاق مخاطبان از کسانی انتخاب شده بودند که از آقای روحانی حمایت کنند؛ جو کلی برنامه آشکارا در خدمت تبلیغ آقای روحانی بود. سیاستی که در سایر برنامه های بی بی سی نیز دنبال می شود.
بي بي سي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در حاشیه خبر کنارگیری عارف از نامزدی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سران اصلاح طلب ترجیح دادند به جای حمایت از عارف که نامزدی تماما اصلاح طلب محسوب می شد، آقای روحانی را مورد تایید خود قرار دهد.


بی بی سی در ادامه به علل این تصمیم  اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبان بر این عقیده بودند که اگر عارف در انتخابات توفیقی نداشته باشد و یا اینکه در صورت پیروزی نتواند مطالبات را پاسخ دهد، شکستی دیگر برای جبهه اصلاح طلبان خواهد بود. اصلاح طلبان به هیچ عنوان ظرفیت شکست دیگری را ندارند. بنابراین ترجیح دادند نماینده ای را مورد تایید قرار دهند که درجه پایین تری از اصلاح طلبی را داراست تا در صورت شکست، مردم آن را از چشم اصلاح طلبان نبینند.


نکته قابل توجه آن است که بی بی سی فارسی در اقدامی عجیب برنامه یک ساعته ای را صرفا برای حمایت از این کاندیدای مورد تایید اصلاح طلبان اختصاص داده و با چینش شرکت کنندگان و خواندن نظرات آنان، مخاطب را به رأی دادن به این کاندیدا ترغیب کند.

 

در برنامه نوبت شما، اکثر قریب به اتفاق مخاطبان از کسانی انتخاب شده بودند که نه تنها حرفی از تحریم انتخابات نزنند بلکه از آقای روحانی نیز حمایت کنند.

 

جو کلی برنامه آشکارا در خدمت تبلیغ روحانی بود. سیاستی که در سایر برنامه های بی بی سی نیز دنبال می شود.

 

 


 


/ 9161/خ 

ارسال نظرات