۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۷۱۲۹۴

کتاب چهره‏ درخشان قمربنی‏هاشم حضرت ابوالفضل‌العباس + دانلود

خبرگزاری رسا ـ مرکز تحقیقات کامپیوتری قائمیه اصفهان کتاب چهره‏ درخشان قمر بنی‏هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه‏السلام نوشته علی ربانی خلخالی را در دسترس علاقه مندان قرار داده است.
کتاب چهره‏ درخشان قمربني‏هاشم حضرت ابوالفضل‌العباس عليه‏السلام

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرکز تحقیقات کامپیوتری قائمیه اصفهان، دانلود این کتاب را در فرمت های جاوا، آندروید، pdf، pub، در دسترس عموم قرار داده است.

 

این کتاب شامل 5 جلد می باشد که دارای عناوین مختلفی است که در زیر آمده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: «کتاب حاضر، که با نام چهره‏ درخشان قمربنی‏هاشم حضرت ابوالفضل‌العباس علیه‏السلام در مقابل شما قرار دارد، زندگینامه‏ شخصیتی می‏باشد که قلم از وصفش عاجز است؛ قلمی که از جانب هستی بخش حمایت می‏شود. معبود بشر، خدای بزرگ، قلم را گرامی می‏دارد و در آغاز سوره‏ نون از قرآن مجیدش، به عظمت قلم و شکوه آثار آن سوگند می‏خورد: (ن والقلم و ما یسطرون - ما انت بنعمه ربک بمجنون). قسم به نون که نام نور و ناصر حق یا لوح نور خداست، و قسم به قلم و آنچه تا ابد در لوح محفوظ خواهد نگاشت که تو به لطف و رحمت پروردگارت (عقل کامل و نعمت نبوت یافته‏ای و) هرگز مجنون نیستی. باید گفت: قلم، با تمام عظمتش، از وصف این شخصیت الهی و آسمانی عاجز است. برای شناخت این اسوه‏ تقوی، جهان بشریت باید کنگره‏های «ابوالفضل علیه‏السلام شناسی» برگزار کند. چه، به عقیده‏ شیعه و متفکرین اسلامی و فرزانگان آزاده، پس از رسول اکرم صلی الله علیه و اله و سلم و حضرات معصومین علیهم‏السلام او یکی از عالم‏ترین، فقیه‏ترین، فرزانه‏ترین، شجاع‏ترین، و سخاوتمندترین افرادی است که تاریخ اسلام، بلکه تاریخ جهان، به خود دیده است.»

 

عناوین جلد اول کتاب چهره‏ درخشان قمربنی‏هاشم ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام عبارتند از: «پیشگفتار، آشنایی با پدر، مادر و خاندان قمربنی‏هاشم علیه‌السلام، زندگینامه‏ حضرت قمربنی‏هاشم ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام، کرامات قمربنی‏هاشم علیه‌السلام، کتابشناسی چهره‏ درخشان قمربنی‏هاشم علیه‌السلام» است.

 

جلد دوم این کتاب موارد زیر را در خود گنجانده است: «پیشگفتار، آشنایی با جد، جده، پدر و مادر قمربنی‏هاشم ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام، فرزندان حضرت ابوالفضل‌العباس قمربنی‏هاشم علیه‌السلام و امامزادگان از نسل آن حضرت در ایران و دیگر کشورهای جهان، اماکن متبرکه و مؤسسات مذهبی و خدماتی مربوط به قمربنی‏هاشم حضرت ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام، ناگفته‏ها درباره قمربنی‏هاشم ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام، کرامات قمربنی‏هاشم علیه‌السلام»

 

در جلد سوم می خوانیم: «پیشگفتار، فضایل حضرت امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‏طالب پدر ارجمند حضرت قمربنی‏هاشم ابوالفضل‌العباس علیه‌السلام از دیدگاه مخالفین و معاندین، نمونه‏ای از معجزات امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، گلچینی از فراموش‌شده‏های تاریخ، وظایف و مسئولیتها، سیادت حضرت ابی‏الفضل‌العباس علیه‌السلام، آب سقایت و سقاخانه‏ها، قدمگاه‏ها و بقعه‏ها، رواق‏ها، گنجینه و درهای حرم، کرامات قمربنی‏هاشم علیه‌السلام».

 

مباحث جلد چهارم این کتاب با این عناوین: «پیشگفتار، فضایل حضرت امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب علیه السلام از دیدگاه مذاهب زنده‏ی دنیا، آب‏های ممدوح و مذموم، سقاخانه‏های تهران،‏ السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام، عزاداری حضرت سالار شهیدان حسین بن علی علیهما السلام در شهرستان خلخال،‏ عزاداری حضرت سالار شهیدان حسین بن علی، کرامات حضرت قمر بنی‏هاشم‏ علیه السلام» تدوین شده است.

 

جلد پنجم نیز این مطالب: «پیشگفتار، نگاهی کوتاه به زندگانی امیرمؤمنان علی‌بن‌ابی‏طالب علیهماالسلام، نگاهی به آیه‏ تبلیغ، خطبه‏ غدیر، واقعه غدیر به بیان امام محمدباقر علیه‌السلام، نگاهی کوتاه به وقایع تأسف‏آور پس از پیامبرخدا صلی‌الله علیه و آله، نگاهی دیگر به فضایل حضرت اباالفضل‌العباس علیه‌السلام، نسل حضرت اباالفضل‌العباس علیه‌السلام، ‌کرامات قمر بنی‏هاشم اباالفضل‌العباس علیه‌السلام» را در خود گنجانده است.

 

جهت دانلود اینجا را کلیک کنید./992/د101/ق

ارسال نظرات