۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۷۱۶۵۹

چند خبر کوتاه انتخاباتی از آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری انتخابات الکترونیکی، ارائه خدمات شناسنامه ای در همه ادارات ثبت احوال ، فعالیت 36 هزار نفر عوامل اجرایی در انتخابات و شرکت 17 هزار دانش آموز در انتخاباتآذربایجان غربی از جمله اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علیرضا سهندی،مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری و مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تنها فرآیندی که به صورت دستی در این دوره از انتخابات، انجام می گیرد، اخذ رای می باشد.


وی اضافه کرد: در حال حاضر در 80 درصد شعب در سطح استان، این 23 فرآیند انجام می شود.


وی اظهار کرد: تا این لحظه ارسال استعلام کد ملی رای دهندگان به صورت آنلاین در شعب اخذ رای فعال هستند.


مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری آذربایجان غربی گفت: بیش از دو هزار و 400 شعبه اخذ رای به سامانه جامع انتخابات متصل می باشند و انتخابات شورا و ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی و خبرگان رهبری به صورت دستی انجام می شود.


سهندی افزود: مشکلی در پهنای باند اینترنت در استان گزارش نشده است و 317 نفر عوامل اجرایی کمیته های فناوری اطلاعات و بیش از سه هزار کاربر رایانه در استان فعال هستند.

 

ارائه خدمات شناسنامه ای در همه ادارات ثبت احوال آذربایجان غربی

 

جوان، مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی با اعلام اینکه همه ادارت و نمایندگی ثبت احوال در شهرستانهای آذربایجان غربی تا پایان وقت رای گیری امروز خدمات سجلی به مردم ارائه می کنند، افزود: همه ادارات در حال آماده باش بوده و خدمات لازم را به مراجعان ارائه می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه افرادی که تا کنون موفق به اخذ شناسنامه و کد ملی خود نشده اند می توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال در همه 17 شهرستان آذربایجان غربی نسبت به دریافت اسناد و مدارک هویتی خود اقدام کنند، اظهار داشت: تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده و شماره های ملی نیز به صورت تلفنی به افراد اعلام می شود.

 

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی اعلام کرد: افرادی که از کد شناسایی ملی خود بی اطلاع هستند می توانند با تماس با ادارات ثبت احوال شهرستانهای آذربایجان غربی شماره این سند هویتی خود را دریافت کنند.

 

جوان افراد واجد شرایط رای دادن در آذربایجان غربی را دو میلیون و 95 هزار و 144 نفر دانست و عنوان کرد: از این تعداد 78 هزار و 591 نفر رای اولی هستند.

 

فعالیت 36 هزار نفر عوامل اجرایی در انتخابات آذربایجان غربی

 

عیسی قنبری، رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با اعلام این که برای تامین امنیت انتخابات در مرزهای آذربایجان غربی قرارگاههای ویژه امنیتی و مرزبانی مستقر شده، اعلام کرد: 22 هزار نفر از عوامل انتظامی و امنیتی نیز در شعبات اخذ رای شهری و روستایی امنیت انتخابات را تامین می کنند.

 

قنبری با اشاره به فعال بودن 36 هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در آذربایجان غربی ادامه داد: هم اکنون عملیات اخذ آرا مردم در 2 هزارو 472 شعبه شهری و روستایی آذربایجان غربی شامل یک هزار و 491 شعبه روستایی و 981 شعبه شهری آغاز شده است.

 

وی اظهار داشت: در آذربایجان غربی دو میلیون و 400 هزار برگه تعرفه اخذ رای برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، دو میلیون و 600 هزار برگه تعرفه میان دوره ای خبرگان رهبری و دو میلیون و 800 هزار برگ تعرفه رای برای چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شعبات توزیع شده و مشکلی از بابت تامین برگه تعرفه در صورت اتمام در شعبات اخذ رای نداریم.

 

شرکت 17 هزار دانش آموز در انتخابات

 

ولی سمرقندی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با حضور در ستاد انتخابات استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این دوره از انتخابات، 78 هزار نفر رای اولی در استان وجود دارد که از این تعداد 17 هزار نفر دانش آموز هستند.

 

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش استان، تمامی امکانات مورد نیاز انتخابات را در استان در اختیار ستاد انتخابات قرار داده است.


وی اظهار کرد: در این خصوص، تمامی مدارس و علاوه بر آن، نیروی انسانی و فضای مورد نیاز انتخابات در اختیار گذاشته شده است که فرمانداری ها نیز در سراسر استان، نسبت به استفاده از این امکانات اقدام کرده اند.


مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تمجید از حضور پرشور مردم در پای صندوقهای رای در ساعات نخستین رای گیری، گفت: مردم در این انتخابات به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، لبیک گفتند.


سمرقندی افزود: حضور پرشور و حداکثری در پای صندوقهای رای، نشان از ایستادگی مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی بر سر آرمانهای خود است. /936/د101/س

 

ارسال نظرات