۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۷۱۹۸۹

حجاب در مالاوی در حال نهادینه شدن است

خبرگزاری رسا ـ قدرت یافتن مسلمانان در کشور اکثرا مسیحی مالاوی باعث شده است که پس از سالها تبعیض و محدودیت های فراوان، استفاده از حجاب اسلامی در میان زنان این کشور آفریقایی افزایش چشمگیری یافته و مشاهده زنان محجبه در خیابان‎ها به امری عادی تبدیل شود.
زنان محجبه در کشور آفريقايي مالاوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، قدرت یافتن مسلمانان در کشور آفریقایی مالاوی که اکثر مردم آن را مسیحیان تشکیل می دهند سبب شده تا پس از سالها تبعیض و محدودیت های فراوان، استفاده از حجاب در میان زنان این کشور افزایش یافته و مشاهده زنان محجبه در خیابان‎ها به امری عادی بدل شود.


موالونه جانگیا از زنان نماینده مجلس در کشور مالاوی در این ارتباط گفت: ما تجربه غیرانسانی و دردناکی را پشت سر گذاشتیم، در گذشته داشتن حجاب برای زنان مسلمان یک جرم محسوب می شد اما هم اکنون چنین محدودیتی نداریم.


وی افزود: اسلام در کشور مالاوی راهی را طی کرده است که دیگر قابل بازگشت نیست.


شیخ دینالا چابولیکا، هماهنگ کننده دفتر اطلاعات اسلامی نیز در این ارتباط می گوید: در گذشته حجاب سبب خجالت و تمسخر در جامعه بود و مردم به زنان محجبه به چشم انسان هایی عقب افتاده و متحجر نگاه می کردند.


کارشناسان قدرت یافتن مسلمانان در عرصه سیاسی کشور مالاوی را مهم ترین دلیل در رویکرد مردم این کشور نسبت به مساله حجاب می دانند.


اسلام پس از مسیحیت دومین دین در کشور آفریقایی مالاوی محسوب می شود.


آمارهای رسمی نشان می دهند که مسلمانان 12 درصد از جمعیت 14 میلیون نفری مالاوی را تشکیل می دهند، این در حالی است که انجمن مسلمانان مالاوی اعتقاد دارد که مسلمانان 36 درصد از جمعیت این کشور را که در جنوب قاره آفریقا قرار دارد تشکیل می دهند./990/ب902/د

ارسال نظرات