۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۷۲۲۴۷

انتقاد شدید البرادعی از برگزاری کنفرانس ضد شیعه در مصر

خبرگزاری رسا ـ رییس حزب الدستور مصر، تأکید کرد: نظامی که در آن به مخالفان توهین و پیروان مذهب تشیع، نجس خوانده می‌شوند، باید برچیده شود.
محمدالبرادعي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد البرادعی، رییس حزب الدستور مصر در دیدار با تحصن‌کنندگان در وزارت فرهنگ این کشور، با اشاره به اظهارات توهین‌آمیز برخی شرکت‌کنندگان در کنفرانس سلفی‌ها که روز شنبه، 25 خردادماه در استادیوم قاهره تحت نظارت محمد مرسی، رییس جمهور مصر برگزار شد، تأکید کرد: هنگامی که نظام می‌نشیند و به اظهارات کسانی گوش می‌دهد که می‌گویند پیروان شیعه، نجس هستند و به مخالفان توهین می‌کنند، این موضوع تأکیدی بر این است که این نظام پس از این حتی یک روز دیگر نباید استمرار یابد.

 

البرادعی تأکید کرد: انقلاب مصر پایان نیافته و مصری‌ها در روز 30 ژوئن(9 تیرماه) برای تداوم انقلاب به خیابان‌ها می‌ریزند.

 

گفتنی است همایش سلفی‌ها با عنوان «یاری سوریه» روز شنبه در ورزشگاه قاهره و با نظارت محمد مرسی برگزار شد که یکی از علمای سلفی در این همایش شیعیان و حزب‌الله را مورد هجوم قرار داد.

 

محمد مرسی نیز ضمن سخنانی در این همایش، از قطع ارتباط مصر با سوریه و بستن سفارت سوریه در قاهره و احضار کاردار سفارت مصر در دمشق خبر داد.

 

از سوی دیگر، مظهر شاهین، امام و خطیب یکی از مساجد قاهره با اشاره به این‌که نباید نظام سوریه را کافر و مخالفان را نمایندگان اسلام دانست، تأکید کرد: مسأله سوریه مشکلی سیاسی است و هیچگونه ارتباطی با دین ندارد.

 

وی اظهارات صفوت حجازی، دبیرکل انجمن موسوم به «علمای اهل سنت» درباره گشودن راه جهاد در سوریه را خطرناک دانست.

 

مظهر شاهین گفت: همانطور که به خودش اجازه داد مجاهدان را برای رهایی از بشار اسد به سوریه بفرستند، اگر فرصت بیابد مجاهدان را برای نابودی مخالفان در مصر نیز ارسال خواهد کرد./982/ب101/د

ارسال نظرات